کار دشوار دلار برای ادامه مسیر کاهشی

پیش بینی رفتار خریداران و فروشندگان دلار

کدخبر: ۴۸۱۸۴۳
بازار ارز تهران روز گذشته شاهد دنده معکوس قیمت دلار بود. اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 19 اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟
پیش بینی رفتار خریداران و فروشندگان دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد دنده معکوس قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز تقریبا 510 تومان کاهش را ثبت کرد و با 25 هزرا و 760 تومان معامله شد . 

ردپای توافق وین در بازار ارز تهران 

برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران معتقدند در صورت تثبیت قیمت دلار زیر محدوده 25 هزار و 800 تومانی، فروشندگان بیشتری وارد بازار خواهند شد و همین امر می تواند اسکناس آمریکایی را به سمت 25 هزار و 500 تومان ببرد . 

کف قیمت دلار چند؟

دیشب بیشتر فعالان ارزی باور داشتند که اسکناس آمریکایی کار دشواری برای ادامه مسیر کاهشی دارد. آن ها اعتقاد داشتند که در شرایط کنونی کف کوتاه مدت دلار محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی خواهد بود و بازار در روز جاری با قدرت نمایی نسبی خریداران همراه خواهد بود.

خبرهای برجامی چه می گویند؟

از مقر مذاکرات وین هم خبرهای ضد و نقیضی به گوش می رسد. طرف های مذاکره کننده اگرچه روند مذاکرات را مثبت ارزیابی می کنند اما سیگنال ها همچنان حکایت از  اختلاف در متن توافق هسته ای دارد.

نورنیوز رسانه منتسب به شورای عالی امنیت ملی نیز دیروز خبر داد که هنوز هیچ متنی در وین نهایی نشده است. برخی از مقامات غربی نیز خبر داده اند که درخواست اخیر روسیه در مذاکرات وین موجب شده است که احیای برجام دشوارتر شود.

توقف معاملات تا روز شنبه

در این شرایط که بازار در انتظار احیای دوباره برجام عمدتا با قدرت گیری کاهشی ها مواجه می شود،‌ طبیعی اسست که کاهش احتمال احیای توافق هسته ای زمینه ساز افزایش قدرت افزایشی های بازار شود. با این حال،‌ برخی فعالان باور دارند که خریداران ارزی در انتهای هفته وارد بازار نخواهند شد و معاملات خود را تا روز شنبه متوقف خواهند کرد. این گروه انتظار خاصی برای رشد دلار در روز پنج شنبه را ندارند و احتمال می دهند که سطح معاملات در این روز کمتر از سایر روزهای هفته باشد. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 19 اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  شب گذشته با 7 هزار تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز چهارشنبه 10 تومان  رشد کرده بود.  بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز  صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  با 25 هزار و 790 تومان معامله شد.  این قیمت نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب 310 تومان پایین رفته بود. قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب بر روی 26 هزارو 100  تومان قرار داشت. 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با 24 هزار و 830 تومان معامله شد که نسبت به قیمت  سه شنبه شب 170 تومان  افت را نشان می دهد.  سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 25 هزار و 180 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  پنجشنبه 19 اسفند نزول می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید