زمان آغاز پرداخت وام مسکن روستایی + جزئیات

کدخبر: ۴۹۱۳۳۶
نیکزاد با اشاره به آخرین وضعیت وام مسکن روستایی گفت: به دستور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.
زمان آغاز پرداخت وام مسکن روستایی + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل از هفته آینده خبر داد.

اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فعالیت‌های دانش‌بنیان بخصوص در سال جاری را از مطالبات به‌حق رهبر معظم انقلاب عنوان و اظهار کرد: در ۲۱ فروردین امسال سالروز تأسیس بنیاد مسکن در نشستی با رئیس‌جمهور، وی تأکید کرد «ساخت یک میلیون مسکن در سال که شعار دولت سیزدهم است، با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری شده است».

به گفته نیکزاد، رئیس‌جمهور به بنیاد مسکن درباره استفاده از فناوری‌های نوین ساختمان و همچنین ساخت‌وساز بر اساس دانش و تکنولوژی روز و نیز بالا بردن سرعت ساخت همزمان با کیفیت ساختمان تأکید کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: پژوهشکده بنیاد مسکن نیز مطالعاتی در خصوص تکنولوژی نوین ساخت انجام داده، از جمله اینکه ما پیچ و مهره‌های ۶۰ تا ۸۰ متری خودمان را تولید می‌کنیم و در سوانح طبیعی که ساختمان‌ها ریزش می‌کند، پس از اجرای فنداسیون، ظرف ۲۴ ساعت اسکلت پیچ و مهره‌ای نصب می‌شود درحالی‌که اگر قرار بر سنتی‌سازی بود، این روند بیش از یک ماه طول می‌کشید.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اجرای سقف دو دهه تکنولوژی آن رشد نداشته و در بحث نازک‌کاری، ساخت‌وساز به کندی پیش می‌رود ولی در سفت‌کاری و فنداسیون پرشتاب عمل می‌کنیم.

نیکزاد با تأکید بر ورود بنیاد مسکن به ساخت مسکن شهری گفت: بنیاد مسکن در ایلام، قم و ارومیه مسکن شهری خواهد ساخت.

نیکزاد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت وام مسکن روستایی گفت: به دستور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی یادآور شد: این تسهیلات با سود پنج درصد ضمانت سفته زنجیره‌ای و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان اعطا می‌شود.

نیکزاد گفت: روستاییان در جریان قرار گرفته، به بنیاد مسکن شهرستان‌ها مراجعه و تعدادی هم پروانه ساخت اخذ کرده‌اند. عملیات اجرایی واحدهای مسکن روستایی استان‌های سردسیر به دلیل طولانی شدن آن و جلوگیری از رسیدن به ماه‌های سرد سال آغاز شده است. به روستاییان اطمینان دادیم که به محض ابلاغ وام، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به آنها تعلق می‌گیرد. بانک‌های عامل نیز برای همکاری کامل با ما اعلام آمادگی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید