عقب نشینی سکه از مرز مقاومتی

سیگنال طلا و دلار به بازار سکه در دهه اول اردیبهشت

کدخبر: ۴۹۲۷۶۱
اقتصادنیوز : از نظر تحلیلگران بزرگ شدن حباب سکه نشان دهنده افزایش تقاضای مازاد در بازار بود و می توان گفت سکه یک نوسان غیر منطقی را تجربه کرد.
سیگنال طلا و دلار به بازار سکه در دهه اول اردیبهشت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه از ابتدای ماه جاری تا روز دهم تحت تاثیر قیمت اونس طلا و نرخ دلار، پستی و بلندی هایی را تجربه کرد. بررسی قیمت سکه  نشان می دهد  فلز گران بهای داخلی  در روزهای یاد شده در کانال 13 میلیون  تومان بوده و مرز مقاومتی 13 میلیون و 200 هزار تومان برای سکه بازان  اهمیت  فراوانی داشته است بنابراین سکه در این ده روز در این محدوده در حال رفت و برگشت بود. 

شوک سنگین قیمت طلا و دلار به بازار سکه

قیمت  سکه اولین روز ماه را با 13 میلیون و 345 هزار تومان به پایان رساند  اما 4 اردیبهشت با سیگنال نزولی قیمت اونس طلا  تقریبا 130 هزار تومان ارزان شد  و در محدوده 13 میلیون و 215 هزار تومان قرار گرفت. 

روز پنجم قیمت سکه زمین خورد و با 120 هزار تومان کاهش به قیمت 13 میلیون و 95 هزار تومان به فروش رسید.آخرین باری که سکه در این محدوده معامله شده بود 22 فروردین ماه بود.

عقب نشینی سکه در روز یاده شده به دو دلیل بود؛  بازار دلار با افزایش عرضه همراه شد و اسکناس آمریکایی 150 تومان کاهش را تجربه کرد. از طرفی هم اونس طلا  در سراشیبی قرار گرفته بود . 

 قیمت اونس طلا   که در اواخر فروردین ماه تا نزدیک مرز 2 هزار دلار حرکت کرده بود در روز یاد شده مرز 1900 دلار را از دست داد و  به مرز 1800 برگشت که در واقع  پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر بود. 

در ششمین روز اردیبهشت بازار سکه جان گرفت و تا محدوده 13 میلیون و 240 هزار تومان پیشروی کرد. معامله گران علت اصلی افزایش قیمت سکه را  شوک سنگین قیمت دلار به بازار سکه می دانستند. اسکناس آمریکایی در این روز به یک قدمی کانال 28 هزار تومان رسیده بود. رشد دلار موجب خوشبینی سکه بازان شده بود.

عقب نشینی سکه از مرز مقاومتی 

قیمت دلار در هفتمین روز ماه جاری  رشد کرد  اما قیمت اونس طلا بار دیگر به از کانال 1900 دلار پایین آمد. بازار سکه اگرچه به روند قیمت دلار توجه کرده بود اما ریزش قیمت طلا باعث شد که سکه کاهش را تجربه کند و با 13 میلیون و 205 هزار تومان معامله شد. 

افت قیمت طلای جهانی موجب شد که سکه در روز هشتم این ماه از مرز مقاومتی 13 میلیون و 200 هزار تومان عقب نشینی کند و با 13 میلیون و 150 هزار تومان معامله شود. کاهش قیمت سکه در حالی بود که دلار همچنان در محدو.ده 28 هزار تومان بود.

کاهش ارزش ذاتی سکه/  حباب سکه بالای 5 درصد

قیمت سکه در دهمین روز اردیبهشت هم نزدیک محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان مبادله شد. نکته مهم در بازار سکه در چند وقت اخیر کاهش ارزش  ذاتی سکه بود .

ارزش واقعی سکه با قیمت بازاری آن اختلاف چشمگیری پیدا کرد و به 700 هزار تومان هم رسید. حباب سکه  هم بالای 6 درصد  بود.

از نظر تحلیلگران بزرگ شدن حباب سکه نشان دهنده افزایش تقاضای مازاد در بازار بود و می توان گفت سکه یک نوسان غیر منطقی را تجربه کرد. 

معامله گران همچنین تاکید دارند بزرگ شدن حباب سدی بر سر راه معامله گران شده بود و جلوی رشد قیمت سکه را گرفته بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید