گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا

قیمت دلار در دو نیمه ؛ هیجان و احتیاط در بازار سکه

کدخبر: ۴۸۷۱۴۵
اقتصادنیوز : بازار ارز طلا امروز پنجشنبه 18 فرودین ماه شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
قیمت دلار در دو نیمه ؛ هیجان و احتیاط در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری میزبان معامله گران افزایشی بود و نرخ دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 18 فروردین 1401 بر خلاف روز گذشته مسیر رشد را دنبال کرد. معامله گران در ساعات ابتدایی معاملات امروز توانستند نرخ دلار را بیش از 300 تومان بالا ببرند.

قیمت دلار امروز  با قدرت از مرز حساس 27 هزار و 500 تومان عبور کرد. و بر روی 27 هزار و 720 تومان ایستاد. اما در نیمه روز از سرعت پیشروی آن کم شد و با 27 هزار و 540 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز گذشته 160 تومان افزایش را نشان میدهد. 

شرط مهم دلار برای فتح کانال 28 هزار 

معامله گران معتقدند درصورتی که قیمت دلار امروز در محدوده 27 هزار و 800 تومان قرار می گرفت  احتمال رسیدن آن به کانال 28 هزار تومان قوی تر می شد. از نظر این دسته از معامله گران بازار ارز تهران،  مرز 27 هزار و 500 تومان برای بازار ساز اهمیت زیادی دارد و به راحتی اجازه رسیدن دلار به کانال 28 هزار تومان را نخواهد داد. 

آرامش در بازار دلار متشکل

اما بازار متشکل ارزی امروز  شاهد آرامش بود و قیمت دلار در این  بازار امروز نوسان محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار عصر امروز  با 25 هزار و 118 تومان بسته شد که در مقایسه با روز چهارشنبه 10 تومان افت کرده بود. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 992 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 243 تومان بود. این قیمت نسبت به بازار  آزاد اختلاف بیش از 2 هزار تومانی را نشان می دهد.  همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 307 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 592 تومان بود.

بازگشت درهم به محدوده حساس 

نرخ حواله درهم روز گذشته به دنبال افت قیمت دلار وارد فاز نزولی شد و از محدوده حساس7 هزار و 500 تومان عقب نشینی کر اما در بازار امروز با افزایش قیمت دلار ، نرخ حواله درهم نیز بر مدار رشد قرار گرفت. قیمت درهم امروز با 7 هزار و 530 تومان معامله شد که نسبت به روز پیش 70 تومان رشد را تجربه کرده بود.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 657 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

قیمت سکه و طلا پرواز کرد

در بازار  جهانی طلا هم امروز قیمت اونس طلا نوسان محدودی را ثبت کرد و با رشد تقریبا 3 دلاری بر روی 1928 دلار قرار گرفت. 

این نوسان محدود در بازار جهانی طلا در حالی اتفاق افتاد که در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه به فرمان افزایش نرخ دلار پرواز را تجربه کردند. قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش تقریبا 9 هزار و 900 تومان از روز چهارشنبه گران تر بود و با بر روی 1 میلیون و 286 هزار و 800 تومان قرار داشت. 

قیمت سکه هم در ابتدای معاملات نقدی توانست 170 هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید  و بر روی 12 میلیون و790 هزار تومان قرار گرفت. این فلز زرد رنگ در ادامه روز به 12 میلیون و770 هزار تومان رسید. با احتساب قیمت 27 هزار 540 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 500 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 2.16 درصد بود که نسبتا بزرگ بود.

از نظر تحلیلگران بازار سکه،  این فلز گران بها در صورتی می تواند مرز 12 میلیون و 800 هزار تومان را فتح کند که قیمت دلار بالای 27 هزار و 800 تومان قرار گرفته باشد.

قیمت دلار در دو نیمه ؛ هیجان و احتیاط در بازار سکه

در بازار ارز و سکه  تهران و در میان معامله گران در این دو روز اخیر دو خبر مهم برجسته بود.  روز گذشته برخی از رسانه ها خبری  در ارتباط با آزادسازی بخش بزرگی از منابع ارزی ایران  منتشر کردند  و به دنبال آن قدرت معامله گران کاهشی بیشتر شد . اما شب گذشته بلینکن نسبت به روند مذاکرات برجام اظهار بدبینی کرد و به همین دلیل نرخ دلار و سکه در ابتدای معاملات نقدی  با صورت هیجانی رشد کرد. 

اما در نیمه امروز بار دیگر خبر آزاد سازی پول های بلوکه شده داغ شد پس از آنکه رسانه های نزدیک به دولت همچون خبرگزاری فارس جزئیات جدیدتری از این خبر منتشر کردند آرایش معامله گران تغییر کرد و وارد فضای احتیاطی شدند البته برخی در کف بازار اعتقاد دارند قیمت دلار هرگاه وارد کانال های بالا از نظر سیاست گذار می شود بلافاصله از تاکتیک اخبار آزاد سازی ارزی استفاده می شود تا با فضای صعودی بازار مقابله شود. از دید این گروه فعلا به دلیل در جریان بودن مذاکرات این اخبار روی انتظارات آنی اثر گذار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید