فاصله زیاد بین نرخ دلار در صرافی ملی و بازار آزاد

قیمت دلار و درهم پرواز کرد /سکه یکه تازی می کند

کدخبر: ۴۹۴۱۲۶
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد پیشروی قیمت طلا ، سکه؛ دلار و نرخ حواله درهم بود.
قیمت دلار و درهم پرواز کرد /سکه یکه تازی می کند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران همچنان شاهد تاخت و تاز قیمت دلار است. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدای معاملات نقدی امروز  در مقایسه با روز گذشته 160 تومان بالا رفت و در محدوده 28 هزار و 700 تومان معامله شد . این پایان روند صعودی دلار در بازار امروز  نبود و معامله گران در نیمه روز بار دیگر نرخ ارز را بالا بردند. نرخ دلار ظهر امروز محدوده مقاومتی 28 هزار و 800 تومان  را شکست  و به دنبال آن انتظارات صعودی برای اسکناس آمریکایی بیشتر شد. قیمت دلار در زمان نوشتن این گزارش 29 هزار تومان بود. 

 در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز رشد اندکی را ثبت کرد و با 25 هزار و 578 تومان معامله شد.

پیشروی قیمت دلار به سمت مرز مقاومتی جدید

 فاصله بیش از 3 هزار تومانی نرخ دلار در صرافی با بازار آزاد 

 یکی از نکات مهم بازار امروز فاصله بیش از 3 هزار تومانی نرخ دلار در صرافی با بازار آزاد بود. بر این اساس نرخ اعلامی صرافی ملی ظهر امروز قیمت خرید دلار آمریکا 25 هزار و 449 تومان بود  و قیمت فروش دلار آمریکا25 هزار و 705 تومان اعلام شد.

برخی از تحلیلگران  معتقدند بازارساز با این کاهش چشمگیر در واقع به دنبال کنترل کردن  قیمت دلار در بازار آزاد است . با این حال این حرکت موجب نشد که قیمت در بازار آزاد پایین بیاید. 

ورود نرخ حواله درهم به کانال 8 هزار 

نرخ حواله درهم و بازار هرات این روز ها حسابی پشت دلار تهران را گرفته اند .قیمت درهم امروز با 7 هزار و 930 تومان روانه بازار شد  و درنیمه روز توانست وارد کانال 8 هزار تومان شود . با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار ، اسکنال آمریکایی وارد کانال 29 هزار تومان شده و حتی از مرز مقاومتی 29 هزار 200 تومان هم عبور کرد. نرخ برابری درهم به دلار 29 هزار و 384 تومان بود. 

قیمت دلار در هرات به پرواز درآمد

قیمت دلار در هرات امروز به پرواز درآمد. نرخ دلار هرات امروز با قدرت از مرز مقاومتی 28 هزار و 200 تومان عبور کرد و در نیمه روز به 28 هزار و 400 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته بیش از 300 تومان افزایش را نشان می دهد . باور این معامله گران زلزله این دو بازار باعث شده دلار تهران همچنان بتازد.  

قیمت سکه یکه تازی کرد

قیمت اونس طلا در زمان نوشتن این گزارش نسبت به روز دوشنبه افت اندکی را ثبت کرده بود. فلز گران بهای جهانی امروز تقریبا 2 دلار از روز گذشته پایین تر آمد و با 1862 دلار مبادله شد.

اما در بازار داخلی ایران معامله گران سکه و طلا بیشتر به روند صعودی دلار چشم دوخته اند. البته عده ای از معامله گران معتقدند با  سقوط تاریخی قیمت بیت‌کوین به زیر 30 هزار دلار  سود آن نصیب بازار طلا و سکه  شده است و معامله گران بیت کوین هم وارد بازار سکه شده اند. 

قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 1 میلیون و 314 هزار 600 تومان بود که نسبت به دیروز 1 هزار و 400 تومان رشد را نشان می‌دهد.

سکه بازان هم که حسابی از روند افزایش قیمت دلار خوشبین شده اند. امروز با خیال راحت روانه بازار شدند. معامله گران سکه  امروز تمام افت قیمت روز گذشته را جبران کردند و با 55 هزار تومان افزایش فلز زرد را به سمت 13 میلیون و 425 هزار تومان هدایت کردند. این پایان روند افزایشی قیمت سکه نبود و در نیمه روز فلز گران بهای داخلی به پرواز درآمد و به سمت نیمه کانال 13 میلیون تومان حرکت کرد و به 13 میلیون و 500 هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه 130 هزار تومان گران شده بود.

ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن بیش از 800 هزار تومان  بود و اندازه حباب سکه هم در  محدوده 6 درصد  قرار داشت . به باور تحلیلگران بازار سکه ریزش های طلای جهانی دست از سر سکه بازان بر نمی دارد و به طور مرتب زمینه ساز کاهش بیشتر ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی شده است. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید