گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز، سکه و طلا؛

بازار ارز و سکه در شن و مه /ترس از مداخله دلاری

کدخبر: ۴۹۴۹۳۸
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد عقب نشینی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
بازار ارز و سکه در شن و مه /ترس از مداخله دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، اسکناس آمریکایی که در روزهای پایانی هفته قبل به پرواز درآمده بود در شروع معاملات امروز شنبه 24 اردیبهشت ماه اندکی پایین آمد. نرخ دلار امروز  در محدوده  30 هزار و 300 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته 270 تومان افت کرده بود. قیمت دلار در نیمه روز 30 هزار و 260 تومان بود

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  امروز اندکی عقب نشست. نرخ دلار در این بازار 25 هزار و 544 تومان بود که نسبت به دو روز پیش 46 تومان پایین تر بود. 

در بازار سلیمانیه هم نرخ دلار امروز  اندکی کاهش را تجربه کرد  و با 30 هزار و 580 تومان مبادله شد. دلار هرات هم در محدوده 29 هزار و530 تومان قرار داشت. 

اصلاح یا سیگنال جدید به دلار؟

برخی از فعالان بازار معتقد بودند این کاهش قیمت طبیعی است . به باور این دسته از بازیگران ارزی نرخ دلار در روزهای پایانی هفته گذشته دو کانال شکنی پی در پی را تجربه کرده و اکنون نیاز به یک اصلاح دارد تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

اما عده ای دیگر عامل عقب نشینی قیمت دلار را در سیگنال های مثبت برجامی می دانستند. جوزپ بورل، مسوول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین، گفت: این طور بگویم که مذاکرات به بن‌بست رسیده بود و حالا بن‌بست رفع شده و به این ترتیب چشم‌اندازی از رسیدن به یک توافق وجود دارد. 

بازار نیمه تعطیل نرخ حواله درهم 

هوای بازار حواله درهم نیز  امروز مانند هفته گذشته نیمه روشن بود و معامله گران امروز خرید و فروش درهم را تا حدودی  تعطیل کرده بودند. قیمت درهم امروز در محدوده 8 هزارو 330 تومان معامله شد. نرخ برابری درهم به دلار بالای نیمه کانال 30 هزار تومان قرار داشت و در محدوده 30 هزار و 596 تومان بدست می آمد . یکی از دلایلی که این اتفاق در بازار درهم افتاد ترس معامله‌گران از مداخله بازارساز بود. از نظر تحلیلگران زمانی که قیمت نقدی دلار از ارزش ذاتی آن کمتر باشد درواقع حباب دلار منفی است و این می تواند زمینه ساز تقاضا برای خرید دلار شود. 

کاهش قدرت سکه بازان

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1812 دلار معامله شد که نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود اما قیمت سکه و قیمت طلا در ایران با عقب نشینی قیمت دلار آرایش نزولی به خود گرفتند . 

قیمت طلا 18 عیار امروز بیش از 30 هزار تومان ارزان شد و در محدوده 1 میلیون و 360 هزار تومان مبادله شد. قدرت سکه بازان افزایشی  هم امروز کاهش پیدا کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز در ساعت اولیه معاملات امروز بر روی مرز 14 میلیون ایستاد و در نیمه روز با 14 میلیون و 15 هزار تومن معامله شد. 

ارزش ذاتی سکه هم به زیر کانال 13 میلیون تومان رفت  و در محدوده  سکه 12 میلیون و 908 هزار تومان بود و اندازه حباب سکه هم  بالای 8 درصد بود . فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار  1 میلیون و 107 هزار تومان بود. 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید