افت سنگین ارزهای دیجیتال از قله تاریخی

بازگشت اتریوم به بالای مرز 1800 دلاری /رشد اندک قیمت بیت کوین

کدخبر: ۵۰۰۴۵۶
اقتصادنیوز : بیت کوین دوباره به کانال 30 هزار دلار بازگشت. شاخص ترس و طمع نیز با اینکه هنوز در محدوده ترس قرار دارد، اما وضعیت آن کمی بهبود یافته است.
بازگشت اتریوم به بالای مرز 1800 دلاری /رشد اندک قیمت بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی شبانه روز گذشته وضعیت بازار ارزهای دیجیتال بهتر شده و با رشد جزئی بیت کوین، آلت کوین ها نیز نشانه های صعودی از خود نشان داده اند. هم اکنون بیت کوین با رشد 2.5 درصدی در حدود قیمت 30400 دلار معامله می شود و بازدهی هفتگی آن هم به منفی 3.7 درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته دوباره صعودی بوده و به 40 میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار آن هم عدد 579 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز به عدد 17 رسیده که نسبت به چند روز قبل رقم بهتری است، اما بازار هنوز در مرحله ترس قرار دارد.

افت سنگین ارزهای دیجیتال از قله تاریخی

آمار نشان می دهد بیت کوین نسبت به قله تاریخی خود افت 56 درصدی داشته که این برای سرمایه گذاران بلند مدت، کمی نگران کننده است.

اما مهم اینجاست که بیت کوین در مقابل بسیاری از ارزهای معروف دیگر، از این نظر عملکرد بهتری داشته و تعدادی از ارزهای معروف وضعیت بسیار وخیمی دارند.

اتریوم با افت 63 درصدی از قله، وضعیت خوبی از این جهت ندارد و شیبا، دوج، سولانا، ریپل و دات، نمادهای بزرگی هستند که همگی بیش از 80 درصد ارزش خود را نسبت به قله تاریخی از دست داده اند.

اتریوم به بالای 1800 دلار بازگشت

اتریوم امروز با رشد 2 درصدی به بالای قیمت 1800 دلار بازگشته اما بازدهی هفتگی آن هنوز منفی 6 درصد است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته بیش از 22 میلیارد دلار است که نسبت به میانگین ماهانه ارزش معاملات، رقم خوبی محسوب می شود. ارزش بازار این آلت کوین هم اکنون 218 میلیارد دلار است.

وضعیت متفاوت ارزهای دیجیتال در مقیاس روزانه و هفتگی

با مثبت شدن بیت کوین، اکثر آلت کوین ها هم رشد قیمت داشته اند. مثبت ترین آلت کوین در حال حاضر تتا نتورک است که 14 درصد رشد قیمتی در یک روز داشته و پس از آن چین لینک با رشد 10 درصدی قرار دارد. کاردانو هم 8 درصد بازدهی در یک روز داده است.

اما تعداد نمادهای منفی بسیار کم است. به جز تزوس با افت 3 درصدی و اینترنت کامپیوتر با افت 2 درصدی، مابقی ارزهای منفی یک درصد یا کمتر از آن افت کرده اند.

در مقیاس هفتگی، وضعیت برعکس مقیاس روزانه است و اکثریت نمادهای افت داشته اند و تعداد کمی از آن ها رشد کرده اند. به جز چین لینک و هلیوم که در یک هفته بیش از 10 درصد رشد کرده اند، مابقی ارزهای مثبت رشدهای کمتر از 5 درصدی را ثبت کرده اند.

اما در میان منفی ها، اینترنت کامپیوتر و الروند با افت 16 درصدی بیشترین زیان را به خریداران خود رسانده اند.

ارزش معاملات به 91 میلیارد دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 2 درصدی نسبت به دیروز، به عدد 1.25 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 16 درصد رشد کرده و عدد 91 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای 9 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 80 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید