بازدهی قیمت دلار در خرداد ماه

ردپای بایدن در بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار اول تیر

کدخبر: ۵۰۳۴۳۵
عده ای از معامله گران معتقدند توافق برجام همچنان در هاله ای از ابهام است ومسافرت جو بایدن به خاورمیانه می تواند فشار سیاسی به ایران را افزایش دهد و نرخ دلار در تهران صعودی شود.
ردپای بایدن در بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار اول تیر

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار در 7 روز اخیر در یک محدوده خاص در حال نوسان بوده است. اسکناس آمریکایی روز سه شنبه در تهران رنج شد و  در هرات و سلیمانیه ارایش صعودی به خود گرفت. به عقیده فعالان بازار احتمال تشدید تحریم ها توسط آمریکا یکی از موضوعاتی است که اجازه افت قیمت بیشتر به دلار را نداده است.

ردپای بایدن در بازار ارز 

عده ای از معامله گران معتقدند توافق برجام  همچنان در هاله ای از ابهام است و مسافرت جو بایدن به خاورمیانه می تواند فشار سیاسی به ایران را افزایش دهد و نرخ دلار در تهران صعودی شود. 

با این حال، این گمانه زنی های سیاسی در حالی مطرح می شود که برخی فعالان باور دارند،‌ دلار در سال های اخیر رشد سنگینی را تجربه کرده است و بیش از ۸ برابر شده است، در این شرایط آن ها انتظار دارند که سطح تقاضا با توجه به چنین تاریخچه قیمتی، دچار محدودیت های بیشتری شود.

پیش بینی قیمت سکه در اول تابستان ۱۴۰۱ /بازار پرریسک شد

کاهش حجم معاملات بازار ارز

از نظر تحلیلگران پرده برداری از قیمت های جدید توسط نهاد بازارساز  باعنوان ارز های صادراتی حجم معاملات بازار ارز تهران را کاهش داده است. 

همچنین در اکوایران ببینید :قیمت بیت کوین و طلا در آینده نزدیک

بازدهی قیمت دلار در خرداد ماه 

طبق محاسبات به عمل آمده توسط تحلیلگران با وجود افزایش تاریخی نرخ دلار در خرداد 1401 شاخص بازدهی قیمت دلار در خرداد ماه تنها ۲۷/ ۴ درصد ثبت شده است، درصورتی که نرخ رشد این ارز در طول ۳ ماه فصل بهار مجموعا حدود ۲۱ درصد محاسبه شده است.

نرخ رشد دلار در خرداد ماه 

 طبق محاسبات به عمل آمده نرخ رشد دلار در خرداد ماه در رقمی معادل 24/ 8 درصد ثبت شد. برخی از کارشناسان با اشاره به کند‌تر شدن روند رشد نرخ دلار در خرداد ماه نسبت به فروردین و اردیبهشت، بر این باورند که سیاست‌های جدید بانک مرکزی نقش چشمگیری در ترمز دلار خردادی داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید