گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

آرامش نسبی در بازار دلار و سکه

کدخبر: ۵۰۲۹۲۸
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز دوشنبه 30 خرداد ماه شاهد آرامش نسبی بود.
آرامش نسبی در بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  در بازار امروز دوشنبه 30 خرداد ماه در مقایسه با روز گذشته نوسان کاهشی  محدودی را تجربه کرد اما در بازار رسمی  نرخ دلار به سمت بالا حرکت کرد.

رشد قیمت دلار در بازار رسمی 

قیمت دلار در ساعات اولیه کار صرافی ملی با 27 هزار و 636 تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل 190 تومان رشد کرده بود. دلار صرافی قبل از ظهر امروز  به 27 هزار و 650 تومان رسید.

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار با 27 هزار و 507 تومان روانه بازار شد  و ظهر بر روی 27 هزار و 511 تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز گذشته 171 تومان بالا تر بود. بازار متشکل ارزی در اطلاعیه اعلام کرد  به منظور تسهیل عرضه ارز به بازار؛ فروش ارز صادرکنندگان به صرافی ها با نمادهای معاملاتی جدید در بازار متشکل ارزی راه اندازی شد. و فعالیت کارگزاران بازار در این نمادها مستلزم وجود حساب جدید دلاری و یورویی به نام هر کارگزار نزد بانک ملی ایران است. 

قطار برجام در بازار ارز 

شایعه استعفای «علی باقری»، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات احیای برجام در دو سه روز گذشته  در بین معامله گران دلار داغ شد و حتی باعث شد نرخ دلار افزایش پیدا کند . امروز  سخنگوی وزارت خارجه به شایعه استعفای علی باقری واکنش نشان داد و گفت : خبر منبع می خواهد. اجازه دهید شایعات در حد همان شایعات باقی بماند.

خطیب زاده همچنین درباره مذاکرات برجام گفت: این قطار همچنان از ریل خود خارج نشده  امیدواریم طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است برگردد. اگر آمریکا بپذیرد براساس تعهداتش ذیل برجام باید کلیه حلقه‌های تحریمی را کنار بگذارد و تلاش بیهوده نکند که اجزای فشار حداکثری را حفظ کند براساس ابتکار ایران می‌توانیم توافق را نهایی کنیم.

آرامش نسبی در بازار سکه و طلا 

قیمت اونس طلا ظهر امروز در مقایسه با روز شنبه افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد  و در محدوده 1841 دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم دو فلز زرد رنگ آرامش نسبی را تجربه کردند.  در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار  1 میلیون و 431 هزار و 600 تومان بود که نسبت به دیروز 2 هزار و 500 تومان بالا تر بود. قیمت سکه هم امروز مانند روز گذشته در نیمه کانال 15 میلیون تومان معامله شد.  فاصله ارزش ذاتی  و قیمت  بازاری آن هم بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان است.حباب سکه هم امروز در محدوده 12 درصد قرار گرفت. عده ای از معامله گران معتقد بودند که افزایش حباب سکه باعث شده سکه بازان با اشتیاق کمتری نسبت به خرید سکه اقدام کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید