افت قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت سکه و دلار به پرواز درآمد /جو هیجانی در بازار

کدخبر: ۵۰۰۹۶۵
اقتصادنیوز : امروز شنبه 21 خرداد 1401 با افزایش قیمت دلار و قیمت اونس طلا بازار سکه و طلا در ایران هم به پرواز در آمد .
قیمت سکه و دلار به پرواز درآمد /جو هیجانی در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ،  بررسی هسته مرکزی بازار حکایت از جو هیجانی در بین معامله گران قیمت دلار  به علت قطعنامه شورای حکام علیه ایران  دارد.

به باور برخی از معامله گران قطعنامه شورای حکام نشان گر تغییر مواضع آمریکا و اروپا در قبال ایران است و حتی احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم های سازمان ملل را مطرح می کردند.

و به همین علت  قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 21 خرداد 1401 به پرواز در آمد. نرخ دلار امروز  بالای سقف مقاومتی جدید معامله شد.

افت قیمت دلار در صرافی ملی 

در صرافی ملی هم در ابتدی معاملات امروز قیمت فروش دلار 26 هزار و 769  تومان اعلام شد که نسبت به روز  پنجشنبه گذشته تقریبا 123 تومان کاهش پیدا کرده بود.قبل از ظهر امروز قیمت دلار صرافی بر روی 26 هزار و 844 تومان قرار گرفت و در نیمه ظهر به قیمت 26 هزار و 803 تومان  مبادله شد. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل 89 تومان افت را نشان می دهد. 

قیمت دلار متشکل تقریبا ثابت شد 

در بازار متشکل ارزی هم  امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات  با  26 هزار و 627 تومان به فروش رسید. نرخ دلار متشکل قبل از ظهر امروز با 26 هزار و 680 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته 80 تومان ارزان تر بود. نرخ دلار متشکل ظهر امروز نسبت به 2 روز قبل تقریبا ثابت بود و در محدوده 26 هزار و 677 تومان معامله شد. 

قیمت دلار و سکه به پرواز درآمد

بازار جهانی طلا روز گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد و تا نزدیک محدوده 1880 دلار پیشروی کرد. قیمت اونس طلا ظهر امروز با 1872 دلار نرخ گذاری شد . 

با افزایش قیمت دلار و قیمت اونس طلا بازار سکه و طلا  در ایران هم به پرواز در آمد . هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز به 1 میلیون و 482 هزارو 200 تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش  تقریبا 39 هزار و 200 تومان بالاتر بود. 

سکه بازان هم امروز با قدرت از کانال 15 میلیون تومان عبور کردند . قیمت فلز زرد رنگ داخلی امروز نزدیک به 630 هزار تومان گران تر از دو روز قبل بود. قیمت سکه در زمان نوشتن این گزارش 15 میلیون و 570 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه در محدوده 14 میلیون و 366 هزار تومان بدست می آمد و حباب سکه در محدوده 8 درصد بود. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن هم بیش از 1 میلیون و 200 هزار تومان است اما سکه بازان به روند صعودی قیمت دلار خوشبین هستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید