فنر قیمت دلار از دست بازارساز در رفت

جهش قیمت دلار /طلا ریزش کرد، سکه سرگیجه گرفت

کدخبر: ۵۰۸۲۶۴
اقتصادنیوز : امروز پنجشنبه 23 تیر ماه قیمت دلار جهش چشمگیری را ثبت کرد و قیمت طلا با ریزش همراه شد . حباب سکه هم در شرایط فعلی موجب سرگیجه بازار سکه شده است.
جهش قیمت دلار /طلا ریزش کرد، سکه سرگیجه گرفت

به گزارش اقتصادنیوز ،  در بازار امروز پنجشنبه 23 تیر ماه نرخ دلار آرایش صعودی به خود گرفت .

 فنر قیمت دلار از دست بازارساز در رفت

به عقیده معامله گران امروز فنر قیمت دلار از دست بازار ساز در رفت.  قیمت دلار در تهران بعد از چند روز رنج بودن امروز به سمت کانال جدید جهش پیدا کرد  و در نزدیکی کانال جدید ایستاد. حتی عده ای از معامله گران می گفتند که قیمت دلار  بالای کانال جدید قرار گرفته است. 

افزایش قیمت دلار در بازار همسایه 

 در سلیمانیه هم نرخ دلار بیش از 100 تومان از دیروز بالاتر به فروش رسید. قیمت دلار در استانبول هم امروز بالا رفت.  نرخ برابری درهم به دلار هم  بالاتر از اسکناس آمریکایی در تهران قرار گرفت. 

شوک بایدن به بازار دلار ایران 

رئیس‌جمهوری آمریکا که به تازگی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است در خصوص امکان استفاده از گزینه نظامی علیه ایران گفت که چنانچه این آخرین گزینه باشد، ممکن است به این گزینه متوسل شویم.  بایدن همچنین گفته  حاضر به حذف نام سپاه پاسداران ایران از فهرست سیاه نیست.

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بایدن و لاپید نخست وزیر اسرائیل قرار است به زودی بیانیه مشترکی را امضا کنند که به تهران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نمی دهد. بایدن اعلام کرده که آمریکا تا ابد منتظر پاسخ ایران نمی ماند و درباره سفرش به عربستان گفته حامل یک پیام صلح هستم .

به نظر می رسد که گره کور مذاکرات به این زودی ها قرار نیست باز شود  و یکی از دلایل صعود دلار تهران در کنار رشد دلار در بازار همسایه همین عامل  بوده است.  معامله گران تصور می کنند که سفر بایدن به خاورمیانه احتمالا بر تنش های ایران و غرب بیفزاید و بنابراین در موقعیت خرید قرار گرفته اند . 

نرخ دلار رسمی آرامش را سپری کرد

اگر چه  امروز دلار آزاد  صعودی چشمگیر را تجربه کرد اما نرخ دلار رسمی آرامش را سپری کرد.  صرافی ملی امروز از صبح تا ظهر دو بار قیمت فروش دلار را اعلام کرد. قیمت دلار امروز در محدوده 27 هزار و 905 تومان به فروش رسید که  در مقایسه با عصر دیروز  رشد محدودی را ثبت کرده بود.

 در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار  امروز از صبح تا عصر برروی یک قیمت معامله شد. نرخ دلار متشکل امروز 27 هزار و 767 تومان بود. 

ریزش قیمت ها در بازار طلا /سکه سرگیجه گرفت

قیمت اونس طلا امروز فروریخت . قیمت طلای جهانی عصر امروز تقریبا 27 دلار پایین تر از دیروز وبه قیمت 1711 دلار معامله شد. عده ای از تحلیلگران معتقدند که احتمال عقب نشینی تا مرز 1700 دلار هم وجود دارد . 

با ریزش قیمت اونس طلا ؛ قیمت طلا 18 عیار در تهران آرایش نزولی به خود گرفت و نزدیک 5 هزار و 800 تومان  از دیروز ارزانتر قیمت خورد . قیمت این فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز در محدوده 1 میلیون و 383 هزار و 300 تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه هم  امروز با افزایش قیمت دلار ؛ بیش از 100 هزار تومان بگران تر از دیروز معامله شد . قیمت هر قطعه سکه امامی در  زمان نوشتن این گزارش 15 میلیون و 150 هزار تومان بود . 

با فرض اینکه قیمت دلار امروز وارد کانال جدید شده و با  سکه 15 میلیون و 150 هزار تومانی ، حباب سکه در محدوده 17 درصد قرار گرفت و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن به بیش از 2 میلیون و 250 هزار تومان رسید. 

سکه بازان  معتقدند به علت ریزش قیمت طلا  ؛ بازار سکه با سرگیجه روبرو شده  و با وجود شوک صعودی نرخ دلار ، قیمت سکه رشد قابل توجه ای پیدا نکرد. این دسته از معامله گران معتقدند که ترس از حباب سکه همچنان بین معامله گران سکه وجود دارد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید