دو نگاه متفاوت به قیمت دلار

ردپای روس‌ها در بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۰۹۴۱۱
اقتصادنیوز : دسته ای از معامله گران معتقدند که احتمال رشد دلار وجود دارد اما برخی دیگر می گفتند در شرایط فعلی با توجه به بی محلی نسبی دلار به اخبار سیاسی نباید انتظارات افزایشی و کاهشی معنادار را داشت .
ردپای روس‌ها در بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار

 به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته قیمت دلار کاهش پیدا کرد . به عقیده فعالان بازار  افت قیمت در معاملات غیر‌رسمی به دلیل افزایش انتظارات سیاسی مثبت در فضای بازار بود .

بازار دلار خنثی شد ؟ 

با این حال  عده ای دیگر  از بازیگران ارزی معتقد د که اسکناس آمریکایی دربرابر اخبار سیاسی این روز ها تقریبا خنثی عمل می کند. روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کشور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در سفری به تهران با ابراهیم رئیسی ملاقات و گفت‌وگو کردند.

واکنش  دلار به قراردادهای اقتصادی ایران و روسیه

برخی از معامله گران باور داشتند در واکنش به قراردادهای اقتصادی ایران و روسیه، دلار باید به سوی محدوده منفی حرکت کند. با این حال،‌ بازار نسبت به توسعه روابط با روسیه نیز واکنش خاصی نشان نداد.

پیام جدید آمریکا به قیمت دلار 

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  به ادعاهای اخیر درباره اقدام ایران برای ارسال پهپاد به روسیه واکنش نشان داد و گفت: «در صورتی که ایران به روسیه سلاح بدهد،‌ ابزارهایی برای مجازات این کشور در اختیار داریم».

رابرت مالی در آخرین اظهارات خود در باره برجام گفته پنجره احیای برجام در حال بسته شدن است و هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای پایان دادن به مذاکرات تعیین نشده  است .

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت ایران این سیگنال را به ما و به بقیه‌ی جهان می‌فرستد که هیچ تمایلی به بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام ندارد.

دو نگاه متفاوت به قیمت دلار 

 دسته ای از معامله گران معتقدند که احتمال رشد دلار وجود دارد اما برخی دیگر می گفتند در شرایط فعلی با توجه به بی محلی نسبی دلار به اخبار سیاسی  نباید انتظارات افزایشی و کاهشی معنادار  را داشت . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید