گزارش اقتصانیوز از بازار ارز و طلا

خبری که قیمت دلار و سکه را کاهش داد

کدخبر: ۵۱۲۷۳۴
اقتصادنیوز : قیمت دلار تهران امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد 1401 در سایه اخبار برجام و عقب نشینی بازار های هسایه مسیر کاهش را دنبال کرد . قیمت سکه و طلا هم ارزان شد.
خبری که قیمت دلار و سکه را کاهش داد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه در تهران بعد از مدت ها رنج بودن مسیر کاهش را دنبال کرد.

عقب نشینی دلار در تهران و بازار های همسایه 

نرخ دلار امروز تقریبا ۵۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد.معامله گران معتقد بودند که شوک کاهشی بازار های همسایه موجب عقب نشینی نرخ دلار در تهران شد.قیمت دلار در هرات تقریبا ۶۰۰ تومان ارزان تر از دیروز به فروش رسید و در سلیمانیه هم اسکناس آمریکایی کاهش ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد.امروز نرخ حواله درهم نیز مانند قیمت دلار  آرایش نزولی به خود گرفت.‌  قیمت درهم امروز تقریبا ۵۰ تومان پایین تر از دیروز  مبادله شد.

واکنش بازار خودرو به حضور باقری در وین +جدول

شوک مذاکرات برجام‌ به قیمت دلار

به باور فعالان بازار شوک دیگر از سوی مذاکرات هسته ای بود. در هفته جاری زمزمه های درباره احیای برجام در بین معامله گران دلار برجسته شده بود.

خرید ثروتمندان از بازار میوه فقرا

جوزپ بورل بعد از شکست دوحه، بار دیگر تلاش خود را به کار گرفته تا قفل برجام‌ را بشکند.امروز خبرهای درباره بازگشت مهره های اصلی مذاکرات برجام‌ به وین موجب شد تا عده ای از بازیگران ارزی در موقعیت فروش قرار بگیرند.

امروز جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت مذاکرات هسته ای بعد از تاسوعا و عاشورا از سر گرفته خواهد شد.

نماینده های ایران ، اروپا و آمریکا هم عصر امروز راهی وین شدند تا بار دیگر در ماراتن برجام شرکت کنند.یک منبع آمریکایی گفته مذاکرات هسته ای فردا در وین برگزار خواهد شد.طبق اظهارات این مقام آمریکایی این بار آمریکایی ها با سطح انتظارات کمتر عازم وین شده اند. آخرین باری که مذاکرات هسته ای در وین برگزار شد به اسفند ماه سال گذشته بر میگردد و بعد از آن برجام در بن بست قرار گرفت.

قیمت طلا و سکه ارزان شد

قیمت اونس طلا امروز بر خلاف مسیر دیروز حرکت کرد. فلز گران بهای جهانی عصر امروز تقریبا ۸ دلار ارزان تر از دیروز معامله شد و در محدوده ۱۷۶۸ دلار ایستاد.

در بازار داخلی ایران هم  عصر امروز قیمت طلا ۱۸ عیار تقریبا ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و به قیمت ۱ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد .سکه بازان هم امروز با سیگنال کاهشی دلار عقب نشینی کردند. قیمت هر قطعه سکه امامی عصر امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز سه شنبه تقریبا ۱۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد .

ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 996 هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی بیش از 1میلیون و 850 هزار تومان فاصله را نشان می دهد . حباب سکه هم امروز بالاتر از دیروز بود و در محدوده 14 درصد قرار گرفت

 

همچنین در اکوایران ببینید: صادرات بنزین ارزان به همسایه‌ها

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید