فشار فروش دلار افزایش یافت

پشت پرده ریزش شبانه قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار 30 مرداد

کدخبر: ۵۱۶۳۳۶
اقتصادنیوز : عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند و به نظر می رسد بازار به استقبال توافق هسته ای رفته است. از سوی دیگر دلار تهران حمایت بازار های همسایه را از دست داده و همین امر موجب شده نرخ دلار در تهران به سرعت در باتلاق فرو رود.
 پشت پرده ریزش شبانه قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار 30 مرداد

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که فشار فروش  بر روی نرخ دلار در حال افزایش است. 

قیمت دلار  در باتلاق افتاد

از یک سو عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند و  به نظر می رسد بازار به استقبال توافق هسته ای رفته است. از  سوی دیگر  دلار تهران حمایت بازارهای همسایه را از دست داده و همین امر موجب شده نرخ دلار در تهران به سرعت در باتلاق فرو رود. 

قیمت سکه ضربه فنی شد /پیش بینی قیمت سکه امروز

پشت پرده کاهش قیمت دلار 

نرخ دلار در شرایط فعلی به صورت  آسانسوری در حال پایین آمدن است. در معاملات پشت خطی دیشب کمتر کسی در موقعیت خرید قرار گرفت و بازیگران ارزی بر طبل برجام کوبیدند و به تبع آن قیمت دلار  بار دیگر ریزش قابل توجهی را ثبت کرد . 

البته در کنار برجام  باید به این موضوع اشاره کرد که بازارهای همسایه و نرخ حواله درهم همچنان نقش  مهمی را برای بازیگران کاهشی دلار در تهران بازی می کنند . 


در اکو ایران ببینید ؛ 

قیمت دلار هرات دیشب بیش از 600 تومان ریزش کرده بود. در بازار سلیمانیه هم  هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی با  بیش از 700 تومان کاهش یک کانال  پایین آمده  بود .

نرخ حواله درهم نیز همچنان در حال ریزش بود . قیمت درهم روز شنبه 280 تومان کاهش پیدا کرد و در بازار پشت خطی  دیشب نزدیک به 150 تومان  ارزان شده بود .  

پیش بینی قیمت دلار امروز 

برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران با مجموع عوامل یاد شده معتقدند که احتمال ریزش نرخ دلار در بازار ارز امروز یکشنبه 30 مرداد وجود خواهد داشت . با این حال عده ای دیگر می گفتند در صورتی که سیگنال جدیدی  مبنی بر مخالفت با احیای برجام منتشر شود این امر می تواند موجب قدرت نمایی معامله گران افزایشی شود . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام؛

      اقتصادنیوز: در هفته اخیر و همزمان با تداوم ریزش شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران نیز ادامه داشت.

    کارگزاری مفید