گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

کاهش چشمگیر قیمت دلار / افزایش قیمت طلا و سکه در بازار

کدخبر: ۵۱۶۴۴۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز یکشنبه 30 مرداد ماه کاهش چشمگیری را ثبت کرد اما قیمت طلا و سکه بر مدار افزایش قرار گرفت.
کاهش چشمگیر قیمت دلار / افزایش قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روند کاهشی قیمت دلار  به دومین روز هفته هم رسید. نرخ دلار عصر  امروز یکشنبه 30 مرداد ماه تقریبا 590 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 28 هزار و 360 تومان به فروش رسید. 

ردپای قیمت دلار هرات و سلیمانیه در ریزش دلار تهران 

در هرات و سلیمانیه هم قیمت ها نزولی بود . نرخ دلار در هرات امروز  کانال 27 هزار تومان را لمس کرد  و تا محدوده 27 هزار و 800 تومان پایین آمد  اما دوباره کانال 28 هزار تومان را پس گرفت. 

نرخ دلار هرات عصر امروز 28 هزار و 480 تومان بود که در مقایسه با دیروز تقریبا 400 تومان پایین تر بود. در سلیمانیه هم امروز قیمت دلار  در محدوده  28 هزار و 650 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز 550 تومن کاهش را نشان می دهد . 

قیمت درهم نزولی شد 

قیمت درهم نیز امروز نزولی بود . نرخ حواله درهم  عصر امروز نسبت به روز قبل 70 تومان پایین آمد و به قیمت 7 هزار و 870 تومان معامله شد .

سیگنال های جدید برجامی به بازار دلار 

 ریزش قیمت دلار در حالی است که یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد: مقامات کاخ سفید در روزهای اخیر به صهیونیست‌ها اطمینان داده‌اند که در مذاکرات برجامی هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است و حصول توافق هم قریب‌الوقوع نیست.

 سید ابراهیم رئیسی هم درباره برجام گفته در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد، دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، با اعلام این که هنوز قدم‌های نهایی برای رسیدن به توافق احتمالی احیای برجام باقی مانده، گفت: «اما شواهد نشان می‌دهد واکنش آمریکا روشن است و آنها می‌دانند در این قدم‌های آخر باید با جمهوری اسلامی و تیم مذاکره‌کننده ما همکاری کنند»

کاهش چشمگیر قیمت دلار رسمی

قیمت دلار متشکل امروز کاهش چشمگیری را ثبت کرد. نرخ  دلار متشکل ارزی  عصر امروز  نسبت به روز شنبه ۶۰۳ تومان از ارزش خود را از دست داد و  به قیمت 27 هزار و295 تومان معامله شد. 

صرافی ملی هم امروز  نرخ فروش  دلار  را بیش از 1 هزار و 100 تومان کاهش داد . قیمت دلار صرافی ملی امروز 26 هزار و 934 تومان بود . فاصله  قیمت دلار صرافی ملی و بازار آزاد نزدیک به 1 هزار  و 500 تومان بود . 

نوسان محدود قیمت اونس طلا در بازار دیروز 

بازار جهانی طلا امروز تعطیل بود. قیمت اونس طلا  دیروز نوسان محدودی را ثبت کرد و تقریبا 2 دلار پایین آمد . فلز گران بهای جهانی دیروز 1747 دلار بود. 

افت و خیز قیمت طلا 18 عیار 

در بازار داخلی ایران قیمت دو فلز زرد رنگ امروز  شاهد افت و خیز قیمتی بود.  قیمت طلا 18 عیار در روز های اخیر در سرازیری قرار گرفته است.

قیمت طلا  ظهر امروز در مقایسه با روز گذشته 24 هزار و 300 تومان پایین آمد. این فلز زرد رنگ داخلی امروز به قیمت 1 میلیون و 189 هزار و 700 تومان مبادله شد.

قیمت طلا18 عیار  در نیمه ظهر امروز بر مدار افزایش قرار گرفت و با 14 هزار تومان رشد نسبت به روز قبل به قیمت 1 میلیون و 228 هزار تومان معامله شد . 

این فلز گران بهای داخلی عصر امروز 36 هزار و 600 تومان بالاتر از قیمت دیروز معامله شد و در محدوده 1 میلیون و 250 هزار و 600 تومان مبادله شد. 

الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال 

قیمت سکه در بازار امروز تحت تاثیر قیمت دلار سقوط کرد و به کانال 12 میلیون تومان برگشت. قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر  امروز محدوده 12 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

سکه بازان در ادامه روند معاملاتی امروز توانستند کانال 13 میلیون تومان را پس بگیرند . قیمت سکه امامی عصر امروز در مقایسه با روز گذشته 192 هزار تومان بالا رفت. هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده 13 میلیون و 254 هزار تومان معامله شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید