افزایش نگرانی در بازار ارز؛

قیمت دلار دنده معکوس زد /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۲۵۷۰۵
در معاملات پشت خطی روز گذشته معامله گران کاهشی توانستند قدرت نمایی کنند و قیمت دلار را عقب برگردانند.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در هفته جاری به قله جدید صعود کرد اما مدت زیادی طول نکشید که اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده جدی تر شد و بازیگران ارزی اولین گام ها را برای پایین آمدن نرخ دلار برداشتند.

چربی سوزی در بازار دلار / قیمت طلا و سکه ریزش کرد

قیمت دلار اصلاح شد 

قیمت دلار در معاملات نقدی روز سه شنبه 12 مهر ماه  در محدوده 33 هزار تومان به فروش رسید.البته برخی از تحلیلگران می گفتند قیمت دلار در روزهای اخیر جهش قابل توجهی را تجربه کرده بود و نیاز به یک اصلاح داشت تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

پیش از این عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی نرخ دلار مرز 33 هزار تومان را حفظ کند احتمال ورود بازیگران جدید به بازار ارز وجود دارد اما اگر دلار از مرز یاد شده پایین برود ممکن است عده ای از خریداران از بازار خارج شوند . 

قیمت دلار دنده معکوس زد

در  معاملات پشت خطی روز گذشته  معامله گران کاهشی توانستند قدرت نمایی کنند و قیمت دلار را به عقب برگردانند. نرخ دلار دیروز بار دیگر دنده معکوس زد و کانال 33 هزار تومان را از دست داد

نرخ حواله درهم نیز از این حرکت کاهشی بی نصیب نبود و با یک پله عقب نشینی نسبت به قیمت پایانی روز سه شنبه در محدوده ۹ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. به نظر می رسد عده ای از معامله گران باور  دارند که نرخ دلار در بازار ارز امروز احتمالا بار دیگر اصلاح شود . 

خبر مهم برجام برای بازار دلار 

روز گذشته بازار با خبر مهم میخاییل اولیانوف نماینده دایم روسیه در وین روبرو شد. اولیانوف اعلام کرده که احتمالا از ماه نوامبر به میز مذاکرات برمیگردیم. البته کارشناسان از پیش نگرانی خود را از موکول شدن ادامه مذاکرات به ماه نوامبر اعلام کرده بودند، انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا در ماه نوامبر برگزار می شود و وضعیت دموکرات ها در برابر جمهوری خواهان نگران کننده است. جمهوری خواهان مخالف احیای برجام هستند و در صورت پیروزی در انتخابات، برای احیای برجام سنگ اندازی خواهند کرد.

تحلیلگران موکول شدن نتیجه مذاکرات به بعد از انتخابات آمریکا را دلیل افزایش نگرانی در بازار ارز می دانند.البته برخی منابع آگاه می گویند شرایط توافق نسبت به قبل بهتر شده است و پس از نوامبر این اتفاق حاصل می شود.

اما برخی از تحلیل گران دل نگران هستند حتی اگر هم حزبی ها بایدن بتوانند تعادل در انتخابات کنگره را حفظ کنند با توجه به وضعیت کنونی در حوزه اجتماعی، طرف آمریکایی برای توافق قدم پیش نگذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید