چرا فنر قیمت دلار در رفت؟

ورود دلار به کانال 34 هزار؟ /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۳۱۸۲۱
اقتصادنیوز : نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته تا نزدیک مرز ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.در شرایط فعلی زمزمه های از احتمال ورود دلار به کانال ۳۴ هزار تومان در بین معامله گران شکل گرفته است.
ورود دلار به کانال 34 هزار؟ /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران بعد از حدود یک ماه رکورد جدیدی را ثبت کرد. نرخ دلار روز گذشته از مرز حساس ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد. همین امر موجب شد فشار خریداران به بازار دلار بیشتر شود و اسکناس آمریکایی نه تنها از نیمه کانال ۳۳ هزار تومان بالا برود بلکه تا ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان پیشروی کند.

زمزمه ورود دلار به کانال ۳۴ هزار 

این پایان یکه تازی نرخ دلار آمریکا در تهران نبود و اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی شب گذشته تا نزدیک مرز ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.در شرایط فعلی زمزمه های از احتمال ورود دلار به کانال ۳۴ هزار تومان در بین معامله گران شکل گرفته است.

رونمایی از جانشین ارزان و مقرون به صرفه پراید + زمان عرضه به بازار 

بازار سکه بهم‌ریخت /پیش بینی قیمت سکه ۱۱ آبان از مسیر دلار

چرا فنر قیمت دلار در رفت؟ 

از جمله عواملی که موجب شده نرخ دلار به سمت کانال های بالاتر هدایت شود می توان به افزایش قیمت درهم، افزایش قیمت دلار در بازارهای مجاور ایران، تنش سیاسی بین ایران و غرب اشاره کرد.

نرخ درهم ، بازار دلار را بهم ریخت 

نرخ حواله درهم به محدوده ۹ هزار و ۲۷۰ تومان رسیده است.نرخ برابری درهم به دلار  در کانال ۳۴ هزار تومان قرار دارد .همین امر دلیلی برای تقویت انتظارات صعودی درمورد ارزش اسکناس آمریکایی در تهران است. 


در اکوایران ببینید ؛ 

یکه تازی نرخ دلار درهرات 

از طرفی نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته هرات تا محدوده ۳۳ هزار و ۱۳۰تومان رشد کرد که نسبت به معاملات نقدی روز سه شنبه ۱۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد . مجموع این عوامل موجب شده بعضی از معامله گران در انتظار ورود نرخ دلار به کانال ۳۴ هزار تومان باشند. 

رمزگشایی از رکوردشکنی قیمت دلار /طلای آبشده سطح عوض کرد

ادعای جنگ ایران و عربستان در بازار شبانه 

از طرفی هم شب گذشته هم بازار پشت خطی با یک خبر جدید روبرو شد.وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد ایران قصد دارد به عربستان حمله کند. با این حال «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  درباره این تهدید قریب الوقوع در عربستان گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».

ردپای جمهوری خواهان در بازار دلار ایران

از سوی دیگر در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در هشتم نوامبر همه شاخص ها به نفع جمهوریخواهان شده است.احتمال پیروزی جمهوری خواهان عامل دیگری باتقویت هیجانات ارزی در تهران شده است.

احتمال تکرار  یک سناریو قدیمی در مورد دلار/ ریزش آبشاری نرخ دلار ؟ 

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به صعود نرخ دلار به قله تاریخی خود در ۱۱ مهر ماه می گفتند بعد از این اتفاق نرخ دلار با مداخله ارزی نهاد مرکزی بازار ساز به صورت آبشاری پایین آمد. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی احتمال تکرار سناریو گذشته محتمل است.

 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید