هراس معامله گران ارزی از بازارساز

ردپای یک قطعنامه در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

کدخبر: ۵۳۴۰۹۲
اقتصادنیوز: در شرایط فعلی عده ای از معامله گران با توجه به برجسته شدن خبر احتمال صدورقطعنامه انتظار تکرار سناریور گذشته را دارند.به عبارت دیگر این دسته از بازیگران ارزی می گفتند در صورتی که نهاد بازار ساز امروز با قدرت وارد بازار نشود احتمال صعود قیمت دلار محتمل خواهد بود
ردپای یک قطعنامه در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بار دیگر احتمال صدور یک قطعنامه علیه ایران در شورای حکام برجسته شده است.

ردپای احتمال صدور قطعنامه در بازار دلار

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای مدعی همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

خبرگزاری رویترز مدعی شده که متنی را دریافت کرده است مبنی بر اینکه تروئیکای اروپایی، آمریکا و آژانس پیش نویس قطعنامه ای را برای نشست شورای حکام این نهاد آماده کرده اند. متن مذکور پیرامون توضیحات «فوری و اساسی» ایران در مورد ذرات اورانیوم یافت شده ادعایی در تاسیسات هسته ای این کشور است.

پولیتیکو هم در گزارشی نوشته شورای حکام احتمالا قطعنامه‌ای انتقادی علیه ایران تصویب می‌کند.

سناریو قطعنامه در ۱۹ خرداد ماه

۱۹ خرداد ماه سال جاری بود که خبر احتمال صدور قطعنامه در بین معامله گران بازار ارز تهران برجسته شد. نرخ دلار در واکنش به این خبر آرایش صعودی به خود گرفت اما با فروکش کردن  خبر صدور قطعنامه دلار وارد فاز نزولی شد.

در شرایط فعلی عده ای از معامله گران انتظار تکرار سناریور گذشته را دارند.به عبارت دیگر این دسته از بازیگران ارزی می گفتند در صورتی که نهاد بازارساز امروز با قدرت وارد بازار نشود احتمال صعود قیمت دلار محتمل خواهد بود.

هراس بازار دلار از بازارساز

 با این حال برخی از تحلیلگران ارزی با اشاره به رفتار بازارساز در هفته گذشته و ریزش قابل توجه دلار می گفتند با سیاست های جدید ارزی مسیر صعود دلار هموار نیست و ممکن است دلار امروز بار دیگر نزولی شود.به عقیده این دسته از فعالان بازار ،هراس معامله گران از مداخله ارزی موجب شده معامله گران بی گدار به آب نزنند.

کف قیمت دلار مشخص می شود؟

برخی معامله گران باور دارند که کف قیمت دلار در هفته جاری مشخص خواهد شد. از نگاه آن ها، از اواسط هفته گذشته اسکناس آمریکایی در مسیر نزولی قرار گرفت و احتمال دارد که بازار در هفته جاری تغییر جهت دهد و  از نقطه تغییر جهت می توان به کف جدید قیمتی دلار پی برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید