گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

دلار به کانال تاریخی رسید/ سکه یک کانال بالا رفت

کدخبر: ۵۳۱۹۶۳
اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار امروز بیش از یک هزار تومان گران شد .
دلار به کانال تاریخی رسید/ سکه یک کانال بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 11 آبان ماه حکایت از افزایش تقاضا برای خرید دلار دارد.از سوی دیگر کمتر کسی در موقعیت فروش قرار می گرفت. 

 ورود تقاضای جدید به بازار  دلار 

نرخ دلار تهران صبح امروز با گپ مثبت 300 تومانی روانه بازار شد. قیمت دلار در ساعات ابتدای معاملات نقدی امروز از مرز مقاومتی 33 هزار و 800 تومان عبور کرد.

ورود دلار به کانال تاریخی

همین امر موجب ورود تقاضای جدید به بازار شد و نرخ دلار  توانست از مرز 33 هزار خارج شود. قیمت دلار امروز وارد کانال تاریخی 34 هزار تومان شد.اسکناس آمریکایی عصر امروز با 34 هزار و 600 تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل بیش از 1 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

صف طولانی برای خرید دلار رسمی 

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی هم امروز با قیمت دلار آزاد فاصله قابل توجهی پیدا کرد . نرخ دلار صرافی ملی امروز 28 هزار و 715 تومان و قیمت فروش آن 29 هزار و 4 تومان بود. همین امر موجب تشکیل صف های طولانی مردم برای خرید دلار رسمی شده بود. فاصله دلار رسمی و آزاد درحدود 5 هزار تومان است. 

سیگنال نرخ دلار هرات به بازار ارز 

 شب گذشته دلار هرات تا محدوده 33 هزار و 130 تومان رشد کرد که نسبت به معاملات نقدی روز سه شنبه 150 تومان افزایش را نشان می دهد.همین امر موجب شده بود بعضی از معامله گران امروز  در انتظار ورود نرخ دلار به کانال 34 هزار تومان باشند. 

نرخ دلار هرات در معاملات نقدی امروز مانند دلار تهران با گپ مثبت 180 تومانی باز شد.اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی بازار مذکور وارد کانال 33 هزار تومان شد و تا 33 هزار و 150 تومان بالا رفت.این پایان ماجرا نبود و نرخ دلار هرات در نیمه روز به33 هزار و 450 تومان رسید.قیمت دلار آمریکا عصر امروز در بازار هرات 33 هزار و 560 تومان بود. این قیمت در مقایسه با روز قبل580 تومان بالا تر بود .   

دلار سلیمانیه یک کانال بالا رفت 

نرخ دلار سلیمانیه هم امروز مانند دلار تهران و هرات یک کانال صعود کرد.نرخ دلار در بازار یاد شده امروز 34 هزار و 620 تومان بود . اسکناس آمریکایی امروز در محدوده 34 هزار و 620 تومان به فروش رسید که نسبت به عصر دیروز 860 تومان افزایش را نشان می دهد . 

افزایش نرخ حواله درهم 

عامل مهم دیگری که به دلار تهران شوک صعودی وارد کرده به نرخ حواله درهم بر می گردد . نرخ حواله درهم به محدوده 9 هزار و 500 تومان رسیده است.نرخ برابری درهم به دلار  34 هزار و 893 تومان بدست امد .همین امر دلیلی برای تقویت انتظارات صعودی درمورد ارزش اسکناس آمریکایی در تهران است. 

قیمت طلا  بالا کشید 

قیمت اونس طلا هم  در بازار امروز با 1656  دلار معامله شد که نسبت به روزر قبل 8 دلار بالا تر بود . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز 30 هزارو 700 تومان بالا رفت و بر روی 1 میلیون و 406 هزار و 200 تومان رسید. 

ورود سکه به کانال 16میلیون تومان 

سکه بازان هم امروز مانند دلار به سمت کانال جدید هجوم بردند.قیمت سکه امروز وار کانال 16 میلیون تومان شد و با 16 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با روز قبل 400 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید