رفت و برگشت قیمت سکه

معما در بازار ارز /هشدار درباره زمستان دلار

کدخبر: ۵۳۶۳۹۴
بازار ارز روز دوشنبه یکی از شل‌ترین روزهای آبان را به خودش دید. عمده صحبت‌ها درمورد حمله سپاه به اربیل بود و لابه‌لای آن هم صحبت‌های فوتبالی ایران و انگلیس.
معما در بازار ارز /هشدار درباره زمستان دلار

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات ارز در بازار هرات دو الگوی تکراری به چشم می‌خورد. الگوی اول درباره قیمت باز و بسته شدن است. طی این سه روز دلار در 34 هزار  600 باز می‌شود و بعد از ساعت‌ها نوسان دوباره در همین نرخ بسته می‌شود.

نوسان قیمت دلار هرات بین دو قیمت

از 13 آبان تا امروز نرخ دلار هرات بین 34 هزار و 250 تا 35 هزار تومان نوسان داشته است. معامله‌گران می‌گویند دلار در این مدت در 34 هزار 250 باز شده و پس از برخورد به سقف 35 برگشته است.

الگوی دوم این بود که معامله‌گران می‌گویند الان چند هفته است که نرخ دلار هرات در روز دوشنبه‌ها بالا می‌رود و در پنجشنبه نرخ پایین می‌آید.

تحلیلگران فنی در روز دوشنبه، چارت قیمت دلار در دی ماه را به اشتراک می‌گذاشتند. آن‌ها مدعی بودند وضعیت چارت دلار در این ماه هشدارآمیز است اما توضیح بیشتری نمی‌دادند. 

یورو ارزانتر از دلار 

به گزارش اکوایران، در برنامه قبلی کف بازار گفته شد نسبت دلار و یوروی متشکل متفاوت از سایر بازارها است. در این بازار عکس بازارهای دیگر یورور ارزان‌تر از دلار است. بانک مرکزی درباره این تفاوت به اکوایران توضیح داده که دلیل تفاوت به حجم و محدودیت‌های معامله برمی‌گردد.

حجم معاملات در نمادهای دلار و یورو متشکل پایین است، دلیل آن هم محدودیت‌هایی مثل سقف عرضه ارز بدون اظهارنامه، فروش در یک بازه سه روزه و حاشیه سود یک درصدی است.

این الزامات موجب شده معاملات بزرگ به نمادهای توافقی مهاجرت کنند. درنتیجه عمق بازار توافقی به شدت بالا رفته است. برای مثال طی سه روز گذشته در این بازار ارزش دلار عرضه شده به 42 میلیون رسیده است.

رفت و برگشت قیمت سکه

سکه هم در معاملات دوشنبه اول بازار با یک کاهش به 16 میلیون و 300 رسید و در ادامه با افزایش در 16 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد. این درحالی بود که در این روز شاهدریزش اونس جهانی بودیم و این کاهش اونس موجب شد که حباب سکه به مرز دو میلیون برسد.

قیمت سکه رفاه چند؟

نکته بازار سکه این بود که سکه رفاه همچنان بالاتر از بازار و در 16 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود.

بازار دوشنبه یکی از شل‌ترین روزهای آبان را به خودش دید. عمده صحبت‌ها درمورد حمله سپاه به اربیل بود و لابه‌لای آن هم صحبت‌های فوتبالی ایران و انگلیس.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید