پیش بینی قیمت دلار امروز 2 اسفند

شمارش معکوس در بازار دلار /ناخدا و دلار مچ اندازی می کنند!

کدخبر: ۵۵۶۶۷۸
عده ای از معامله گران به تماشای مچ اندازی ناخدا و دلار نشسته اند. آنها می گویند اگر ناخدا مچ دلار را بخواباند این امر ممکن است موجب خروج عده ای از بازیگران ارزی از بازار شود و احتمال اصلاح شدن نرخ دلار محتمل خواهد بود.
شمارش معکوس در بازار دلار /ناخدا و دلار مچ اندازی می کنند!

به گزارش اقتصادنیوز ، شمارش معکوس برای ورود ناخدا به بازار ارز تهران به صدا درآمده است.

شمارش معکوس در بازار دلار 

طبق خبرها قرار است امروز سه شنبه 2 اسفند ماه از ساعت 11 بازار ارز میزبان یک میهمان ویژه باشد. قرار است مرکزمبادله ارز و طلا امروز رسما آغاز به کار کند. 

بازار دلار و سکه در مرز روانی /ناخدا، دلار را به ساحل می رساند؟

صحبت از راه‌اندازی مرکزی که زیر نظر بانک مرکزی باشد و مبادلات ارزی در آن صورت بگیرد، از ماه‌های پیش آغاز شد. با این حال آغاز کار چنین سامانه‌ای تاکنون به تعویق افتاد.

هدف از راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا 

نوسانات نرخ ارزی در این ایام موجب شد تا نیاز به وجود چنین سامانه‌ای از سوی بانک مرکزی بیشتر احساس شود. هدف از راه‌اندازی این مرکز ایجاد مرجعیتی برای قیمت، افزایش حجم معاملات رسمی و سهولت در دسترسی متقاضیان بازار ارز اعلام شده است.

زلزله در چهار راه استانبول؛ چرخش ارزی فرزین

سورپرایز دقیقه نودی رییس جمهور

از سوی دیگر سورپرایز دقیقه نودی رییس جمهور برای کاهش التهاب بازار مورد توجه قرار گرفته است. قرار است اختیارات بی سابقه ای به بانک‌ مرکزی برای کنترل نرخ ارز داده شود. شب گذشته جزئیات جدیدی از بسته ارزی دولت رونمایی شد.

فروش ارز با کارت ملی هم متوقف شد

فروش ارز با کارت ملی هم متوقف شد. در سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی این است که از این پس دیگر این  بانک، ارز برای فروش با کارت ملی در اختیار صرافی‌ها قرار نمی‌دهد؛ البته صرافی‌ها می توانند از منابع داخلی خودشان در همان سرفصل ارز از مردم بخرند و به مردم بفروشند.

روز مچ اندازی ناخدا و دلار

روز گذشته معامله گران مدعی بودند که دلار به یک مرز روانی رسیده با این حال نهاد مرکزی بازارساز بار دیگر اعلام کرد که این نرخ ها غیر واقعی هستند. عده ای از معامله گران به تماشای مچ اندازی ناخدا و دلار نشسته اند. آنها می گفتند اگر ناخدا مچ دلار را بخواباند این امر ممکن است موجب خروج عده ای از بازیگران ارزی از بازار شود و احتمال اصلاح شدن نرخ دلار محتمل خواهد بود. 

ناخدا به تنهایی کشتی دلار را به مقصد می رساند؟ 

درحالی‌که بانک مرکزی در التهابات ارزی چند ماه اخیر، یکی از سیاست‌های خود را به ایجاد سامانه‌های عرضه‌کننده ارز اختصاص داده است، اظهارات کارشناسان و تجارب هفته‌های اخیر نشان می‌دهد گرچه این سامانه‌ها می‌توانند در کمک به گردش سریع‌تر اطلاعات مفید باشند، اما به تنهایی برای کنترل التهابات بازار کارآیی ندارند.

از نگاه فعالان بازار، عوامل بنیادی و مهمی در افزایش‌های اخیر نقش داشته و به صرف به‌کارگیری سامانه‌های ارزی نمی توان ترمز افزایش قیمت دلار در بلند مدت را کشید. مشکلات مربوط به تنگناهای ارزی که به دنبال‌ تشدید تحریم‌های بین‌المللی شدت یافته است و همچنین سطح بالای نقدینگی از جمله عوامل موثر بر رشد قیمت ارز در روزهای اخیر به شمار می‌روند.

قیمت دلار اصلاح می شود؟

بازیگران ارز می گفتند در صورتی که نرخ درهم و دلار در هرات امروز اصلاح شود این امر ممکن است موجب کاهش هیجانات ارزی تهران شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید