پیش بینی بازار دلار امروز 23 اردیبهشت 1402

شمارش معکوس برای خروج قیمت دلار از منطقه خاکستری

کدخبر: ۵۷۳۳۶۰
خبرهای منفی و روند حرکتی بورس ، دو علامت احتمالی است که امکان دارد مانع از نزول دلار در بازار امروز 23 اردیبهشت ماه شوند.
شمارش معکوس برای خروج قیمت دلار از منطقه خاکستری

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در هفته گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت دلار در یک دامنه مشخص بود. از سوی دیگر، دلار هرات از ابتدای هفته در یک دامنه هزار تومانی گیر افتاده و بین حمایت 52 هزار و 200 تومان تا مقاومت 53 هزار و 200 تومان بازی داشت.

دلار هرات در منطقه خاکستری

برخی از معامله‌گران علت اینکه نرخ در این دامنه گیر بیفتد را ناشی از  نبود پول در بازار  می دانند. برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند تا زمانی که هرات در منطقه خاکستری قرار دارد احتمال صعود یا نزول قابل توجه اسکناس آمریکایی در تهران کمرنگ است. 

تداوم‌ ثبات نسبی در بازار طلا

شمارش معکوس در بازار دلار

البته عده ای از تحلیلگران عصر پنجشنبه گذشته برای روند معاملات ساعت شنی گذاشتند. برخی از فعالان اقتصادی یک فرصت 48 ساعته در نظر گرفته بودند که ظهر امروز شنبه 23 اردیبهشت ماه به پایان می رسد. به باور این دسته در صورتی که قیمت دلار از وضعیت خاکستری خارج نشود و مسیر رشد را دنبال نکند احتمال عقب نشینی قیمت دلار در تهران محتمل تر خواهد شد . 

سیگنال آبشده به بازار دلار 

برخی دیگر نیز از زاویه بازار رقیب، دلار را تحلیل می‌کنند. از نگاه آنها با توجه به اینکه آبشده حمایت ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان را از دست داده و حتی زیر سطح ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شده، احتمال ورود به کانال ۱۰ میلیون تومان را دارد و در نتیجه احتمال افت دلار نیز وجود دارد.

2 مانع نزول دلار در روز جاری 

با این حال ، خبرهای منفی و روند  بورس ، دو علامت احتمالی است که امکان دارد مانع از نزول دلار شوند. به عنوان مثال وبسابت بلومبرگ اعلام کرده  بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، نظارت‌های این نهاد در ایران در سال ۲۰۲۲ با کاهش ده درصدی مواجه شده است. بلومبرگ می گوید افت نظارت های آژانس، به خاطر اقدام ایران در برچیدن دوربین‌ها و ابزارهای پایشی این نهاد بوده است. 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید