دو عامل مهم برای رشد قیمت دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۷۲۷۷۶
به عقیده معامله‌گران آن چیزی که فعلا جلوی رشد بازار را گرفته، پیش‌فروش خودرو است و تا تمام شدن این ثبت‌نام‌ها بعید است صعود آنچنانی در بازار ارز داشته باشیم؛ چراکه ورود پول به بازار سخت می‌شود. اما دو اتفاق که گارد بازار را صعودی نگه داشته، نرخ درهم امارت و تلاش بازارساز برای جلوگیری از ریزش بازار سرمایه است.
دو عامل مهم برای رشد  قیمت دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران،  دلار هرات  که پس از دو روز کاهش، افزایشی شده بود، روز سه‌شنبه در مرز 53 هزار درجا زد. بازار هرات در مرز مقاومت 53 هزار و 200 تومان باز شد و از آنجایی که در شکستن این سطح ناکام ماند، به کانال 52 برگشت و بالای مرز حمایت بسته شد.

در پشت خط هم  دلار هرات  به مرز 53 هزار تومان رسید. علاوه بر این، معامله‌گران می‌گویند آنچه جلوی رشد  قیمت دلار  در روز سه‌شنبه را گرفت، بلوکه شدن بازار بود. آن‌ها می‌گویند با این وضعیت خالی‌فروشی در  بازار ارز  زیاد شد. دلار تهران هم در روز سه‌شنبه در کانال 53 معامله شد و در برابر کاهش مقاومت داشت.

به عقیده معامله‌گران آن چیزی که فعلا جلوی رشد بازار را گرفته، پیش‌فروش  خودرو  است و تا تمام شدن این ثبت‌نام‌ها بعید است صعود آنچنانی در  بازار ارز  داشته باشیم؛ چراکه ورود پول به بازار سخت می‌شود. اما دو اتفاق که گارد بازار را صعودی نگه داشته، نرخ درهم امارت و تلاش بازارساز برای جلوگیری از ریزش بازار سرمایه است. بر اساس نرخ درهم در بازار که 14 هزار و 800 تومان است،  قیمت دلار  بالای 54 هزار تومان برآورد می‌شود. معامله‌گران معتقدند نرخ اسمی دلار تهران در بازار بیش از هزار تومان پایین‌تر از نرخ برآورد شده درهم است.

از نگاه تکنیکال‌کاران اگر قیمت  دلار هرات  پرقدرت مقاومت 53 هزار و 200 تومان را بشکند، امکان ورود دلار به کانال 54 هزار تومان فراهم می‌شود و در صورت ورود به 55، کانال 57 هزار تومان را تست خواهد کرد؛ اما اگر سطح حمایتی مهم 52 هزار و 800 تومان از دست برود کف 52 هزار و 200 تومان سطح حمایتی قوی در برابر کاهش دلار خواهد بود؛ چراکه هم در افزایش گذشته و هم در کاهش یکشنبه نقش مهمی داشته است.

از لحاظ بنیادی اخبار مثبتی در بازار وجود نداشت اما این خبرها از قبل هم در بازار وجود داشت و توجه معامله‌گران را جلب نکرد. به عقیده آن‌ها اگر خبر قطعی مثبتی به بازار مخابره نشود دلار لاک‌پشتی به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید