سیگنال تورم به دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز 18 اردیبهشت

کدخبر: ۵۷۲۳۰۴
مهمترین خبری که دیروز به بازار مخابره شد، اعلام نرخ تورم بود و مرکز آمار شاخص‌های تورم را با تاخیر و به صورت نصفه و نیمه داد. اگر معامله‌گران از این آمار سیگنال تورمی دریافت کنند، طبیعتا بخاطر اینکه اولین تصویر از سال 1402 است، می‌تواند روی انتظارات تاثیر بگذارد.
سیگنال تورم به دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز 18 اردیبهشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، در  بازار ارز  معامله‌گران معتقدند نقطه 52 هزار و 200 تومان برای قیمت دلار، نقطه مهمی است و اگر امروز حمایت شود امکان دارد جناح صعودی بازار تقویت شود اما اگر شکسته شود بستگی دارد که دلار تا چه حد کاهش پیدا می‌کند. اگر این سطح از دست برود نقطه مهم بعدی برای  قیمت دلار  51 هزار و 700 تومان خواهد بود.

معامله‌گران معتقدند این نقطه حمایت مهمی است، چراکه سه هفته برای شکستن این حمایت - که قبلا مقاومت بوده - تلاش کرده بود؛ یعنی دامنه 51 تا 52 هزار تومان برای روند دلار مهم است.

همچنین معامله‌گران نیم‌نگاهی هم به رفتار پشت خط هرات داشتند. آن‌ها تصور می‌کنند اگر در پشت خط این ناحیه بشکند فضا به سمت کاهش می‌رود، اما یکشنبه در هرات اتفاق خاصی نیفتاد و  قیمت دلار  در 52 هزار و 300 تومان بسته شد.

علاوه بر تکنیکال از جمله نکات مهمی که می‌تواند در بازار، چه در جهت افزایش و چه در جهت کاهش، تاثیرگذار باشد، خبرها و آمارها هستند. مهمترین خبری که دیروز به بازار مخابره شد، اعلام نرخ تورم بود و مرکز آمار شاخص‌های تورم را با تاخیر و به صورت نصفه و نیمه داد. باید ببینیم معامله‌گران نسبت به این آمارها چه واکنشی خواهند داشت. اگر از این آمار سیگنال تورمی دریافت کنند، طبیعتا بخاطر اینکه اولین تصویر از سال 1402 است، می‌تواند روی انتظارات تاثیر بگذارد.

برخی درمورد نحوه محاسبات مرکز آمار هم نکاتی دارند و به این موضوع اشاره می‌کنند که این آمار تورم که به صورت نصفه و نیمه منتشر شده و حتی وزن یکسری گروه‌ها را تغییر داده‌اند، امکان دارد تصویر اقتصاد را با تغییر روش‌های محاسبه بهتر نشان دهد. بنابراین زمزمه‌هایی می‌آمد که پس اگر ما الان این تورم را حس ‌می‌کنیم،‌ تورم متوسط نیست و حتی می‌تواند بالاتر باشد. فارغ از درستی یا نادرستی، اگر این تصورات بیشتر در بازار رواج پیدا کند می‌تواند در موقعیت خرید و فروش معامله‌گران تاثیرگذار باشد.

از طرف دیگر، چیزی که دست کاهشی‌های بازار را بالا نگه داشته، روند نزولی دلار در هفته جاری بود. دلار در هفته جاری روند نزولی داشته و تمام حمایت‌های مهم را به لحاظ تکنیکی از دست داده و از آن طرف هم تمام اخبار منفی موجود از قبل وجود داشته و جناح کاهشی معتقدند این اخبار منفی تمام زور خود را زده‌اند و دلار امکان دارد فعلا به سمت کاهش حرکت کند؛ نه به خاطر این فکر که وضعیت بهبود پیدا کرده، بلکه بخاطر اینکه معامله‌گران تصور می‌کنند بازدهی در جاهای دیگری است.

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید