از دوبی تا هرات و از تهران تا سلیمانیه همه فروشنده شدند

ترس در بازار ارز /چارت‌ها دلار را صعودی می‌بینند یا نزولی؟

کدخبر: ۵۷۴۴۲۵
یک عده برخلاف فنی‌ها و باتوجه به خبرهای تزریق شده به بازار معتقدند که ریزش نرخ کار بازارساز است و اصلاح نیست. از نظر آن‌ها در کف قیمت‌ها خبر مذاکره می‌آید و در سقف هم جنگ و خونریزی.
ترس در بازار ارز /چارت‌ها دلار را صعودی می‌بینند یا نزولی؟

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار ارز در روز گذشته نشان می دهد، بعد از مدت‌ها، در روز سه‌شنبه که تعطیل بود، یکسری خبر از  برجام  به بازار مخابره شد که ترس در دل بازار ایجاد کرد. 

دلار هرات کاهشی شد

دلار هرات در پشت‌خط کاهشی شد و از 52 هزار تومان فاصله گرفت. در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه گفته می‌شد که از هرات و سلیمانیه گرفته تا دبی و ترکیه همه فروشنده شدند، این معامله‌گران مکررا متذکر می‌شدند که  ریزش دلار  قطعی است. 

قیمت دلار  هرات در روز چهارشنبه 51 هزار و 500 تومان شروع کرد و در ابتدای کار یک نوسان صعود به سمت مقاومت 51 هزار و 800 تومان زد و کاهشی شد. بالاخره بازار هرات بعد از ساعت 12 چهارشنبه حمایت 51 هزار و 200 تومان را از دست داد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد در سطح بعدی حمایتی یعنی 50 هزار و 700 تومان، به مرز 51 هزار تومان برگشت.

مرزهای حمایت می شکند

معامله‌گران می‌گویند دلار هرات از ابتدای هفته شروع به کاهش کرده و هر روز یک مرز حمایت می‌شکند و بعد از برخورد به حمایت بعدی یک نوسان رو به بالا می‌دهد. از آنجایی که روند کاهشی است و در نوسان برگشتی نرخ جان شکستن مرز مقاومت را ندارد، در روز بعد برای شکستن حمایت روز قبل تلاش می‌کند و این سطح حمایت از دست می‌رود.

طبق این تحلیل اگر روز پنجشنبه هم قیمت دلار هرات زیر 51 هزار و 200 تومان باشد و این کندل نزولی در این روز تثبیت دهد، میزان اصلاح در بازار بیشتر خواهد شد و نرخ برای از دست دادن 50 هزار و 700 تومان می‌رود.

در مقابل می‌گویند اگر دلار هرات کندل پنجشنبه را بالای 51 هزار و 200 تومان تثبیت دهد، پس از آن برای شکستن 52 و بعد برای 52 هزار و 200 تومان تلاش خواهد کرد.

اصلاح نرخ دلار لازم بود زیرا...

با رسیدن قیمت دلار به بالای این سطح، معامله‌گران مطمئن می‌شوند که دلار کف زده است. این دسته معتقدند که اصلاح نرخ در این هفته برای شروع موج صعودی لازم بود تا فنر جمع نشود.

دست به دست شدن یک چارت در بازار ارز

یک چارت در بازار دست به دست می‌شد که بر اساس آن، روند دلار هرات از خرداد 1401 وارد کانال صعودی شده و همچنان در این کانال قرار دارد. در این روزها قیمت دلار نزدیک به کف کانال صعودی شده و همین موضوع بازار را پرریسک کرده است.

توصیه مهم معامله گران کهنه کار بازار ارز

پیشکسوتان گوشزد می‌کنند فعلا نظاره‌گر باشید. اگر کف این کانال بشکند و تثبیت بدهد می‌توانیم شاهد فشار فروش در دامنه 40 باشیم. اما از آنجایی که هر بار به کف خورده و یک نوسان رو به بالا داده، الان این سطح نقطه خطرناکی برای بازار شده است.

x8KJrNSDx8Qc

ریزش قیمت دلار کار بازارساز است؟

اما یک عده برخلاف فنی‌ها و باتوجه به خبرهای تزریق شده به بازار معتقدند که ریزش نرخ کار بازارساز است و اصلاح نیست. از نظر آن‌ها در کف قیمت‌ها خبر مذاکره می‌آید و در سقف هم جنگ و خونریزی.

این دسته می‌گویند روزی که با پمپاژ اخبار و شانتاژ شروع می‌شود یعنی بازارساز قرار است آن روز برای کاهش دخالت کند؛ اما قدیمی‌های بازار می‌گویند که بیش از دو سال است که اخبار مذاکرات و توافق در بازار بوده و هست؛ تا خبر قطعی بیاید.

دلار دامنه 50 هزار تومان را از دست می دهد؟

از نظر آن‌ها اگر خبر قطعی مثبت باشد ریزش نرخ می‌تواند بیشتر شود و دلار دامنه 50 را از دست بدهد، اگر هم که منفی باشد دلار در این هفته هرچه پایین رفته‌ را پس می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید