اطلاعیه سازمان برنامه درباره نرخ ارز در بودجه 1402/ دلار به یورو تبدیل شده است

کدخبر: ۶۱۱۶۱۷
اقتصادنیوز: سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: نرخ ارز مندرج در جدول شماره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر مبنای یورو و معادل نرخ ارز سال ۱۴۰۲ (بدون تغییر) در نظر گرفته شده است.
اطلاعیه سازمان برنامه درباره نرخ ارز در بودجه 1402/ دلار به یورو تبدیل شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی سوء برداشت برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش نرخ تسعیر ارز محاسباتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرخ ارز مندرج در جدول شماره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر مبنای یورو و معادل نرخ ارز سال ۱۴۰۲ (بدون تغییر) در نظر گرفته شده است.

در ادامه اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح شده است: علت بروز این تلقی نادرست، تغییر نوع ارز مبنای محاسبه از دلار (۲۸,۵۰۰ تومان) به یورو (۳۱۰۰۰ تومان) براساس نرخ تبدیل روز است.

بر اساس این لایحه قیمت هر بشکه نفت ۶۵ یورو و نرخ تسعیر معادل ۳۱ هزار تومان اعلام شده است. اما در لایحه پایه این نرخ تعیین نشده و معلوم نیست این نرخ بر مبنای دلار یا یورو است. به همین جهت گمانه‌زنی‌هایی در ارتباط با این نرخ شکل گرفته است. محاسبات و شواهد موجود نشان می دهد نرخ 31 هزار تومانی برای هر یورو در نظر گرفته شده باشد نه دلار، در این گزارش به این امر پرداخته شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی