پیش بینی شاخص بازار سهام امروز 4 بهمن 1399؛

آشتی سهامداران با بورس

کدخبر: ۳۸۷۶۶۱
اقتصادنیوز: ورود پول حقیقی به نمادهای بزرگ در روز چهارشنبه نشان از آشتی سهام‌داران با بزرگان بازار دارد. در اولین روز هفته اگر اقبال سهام‌داران به سهم‌های بزرگ ادامه یابد و شاهد ورود پول حقیقی به بورس باشیم می‌توان انتظار سبزپوشی شاخص کل را داشت.
آشتی سهامداران با بورس

به گزارش اقتصادنیوز، روز چهارشنبه شاخص کل بورس 33 هزار و 230 واحد رشد کرد و شاخص هم‌وزن نیز 2 هزار و 705 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  479 واحد صعود کرد و به رقم 18 هزار و 10 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 297 نماد رشد قیمت و 171 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 61 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های گلگهر (کگل)، سیمان سفید نی‎‌ریز (سنیر)، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) و چادرملو (کچاد) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز پتروشیمی غدیر (شغدیر)، بیمه نوین (نوین) و توزیع داروپخش (دتوزیع) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثشرق (سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق )، غدام (خوراک دام پارس) و وپست (پست بانک) در روز چهار‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک (گدنا) و بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا 882 میلیارد تومانی بسته شد که علامتی مثبت برای سهام‌داران بورس است.

صف های بورس

رشد 207 درصدی صف‌های خرید

روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید 207 درصد افزایش یافت و به رقم هزار و 916 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز 42 درصد کاهش یافت و هزار و 34 میلیارد تومان شد تا پس از 5 روز کاری شاهد ایجاد مازاد تقاضا در بازار باشیم.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه  شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای هشتمین روز پیاپی بیشترین صف خرید را داشت با صف‌ خرید 213 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به نماد خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 80 میلیارد تومانی داشت. پس از خموتور، کدما (معدنی دماوند) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و بیشترین صف فروش را داشتند. 

صف های بورس

پیش بینی بورس امروز

در روزی که 61 درصد نمادهای بازار سهام رشد قیمت داشتند، شاخص‌های کل و هم‌وزن رشد کردند. در آخرین روز کاری هفته هم شرکت‌های کوچک و متوسط و هم شرکت‌های بزرگ بازار شاهد ورود پول حقیقی بودند، اما نکته جالب توجه آن بود که ارزش پول ورودی به نمادهای بزرگ بیشتر بود. در این روز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی 342 میلیارد تومان بود که رقم ورود نقدینگی حقیقی به نمادهایی با ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان، 110 میلیارد تومان بود و 232 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نمادهای با ارزش بازار بیش از 40 هزار میلیارد تومان وارد شد. به نظر می‌رسد سهام‌داران با بزرگان بازار سهام آشتی کرده‌اند. در نتیجه عوامل درونی بازار سهام مثل رشد تقاضا و کاهش عرضه، حکایت از بهبود وضعیت بازار دارد. در اولین روز هفته اگر اقبال سهام‌داران به سهم‌های بزرگ ادامه یابد و شاهد ورود پول حقیقی به بورس باشیم شاخص کل باز هم سبزپوش خواهد شد.

صف های بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید