پیش بینی بورس امروز 11 بهمن؛

۲ نشانه مثبت برای بورس در 11 بهمن

کدخبر: ۳۸۹۳۲۱
در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام نزول کردند و شاهد خروج بیش از هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم. اما بازار سهام در این روز دو نشانه مثبت برای سهام‌داران داشت.
 ۲ نشانه مثبت برای بورس  در 11 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، روز چهارشنبه شاخص کل بورس افت ۷ هزار واحدی را پشت سر گذاشت و شاخص هم‌وزن ۲ هزار و ۱۵۳ واحد نزول کرد. شاخص کل فرابورس نیز 79 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 820 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۱۸۶ نماد رشد قیمت و ۲۸۸ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۳۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های سیمان دورود (سدور)، سیمان بهبهان (سبهان) و خدمات انفورماتیک (رانفور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت کی بی سی (KBC) و قند چهارمحال (قچار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بترانس (ایران ترانسفو)، غنوش (نوش مازندران) و شسنا (صنایع شیمیایی سینا) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان (کرمان)، بیمه کوثر (کوثر) و قاسم ایران (قاسم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۲۳ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۱۰۷ بود. همچنین در این روز بازار با مازاد تقاضای ۳۳ میلیارد تومانی بسته شد که علامتی مثبت برای سهام‌داران محسوب می‌شود.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف های خرید

در پایان معاملات روز چهارشنبه،  ارزش صف‌های خرید نسبت به روز سه‌شنبه 28 درصد افزایش یافت و به رقم  962 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 62 درصد کاهش یافت و  929 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) همانند سه روز گذشته بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 206 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و رافزا (رایان هم افزا)  بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 71 میلیارد تومانی داشت. پس از گدنا، کدما (شرکت معدنی دماوند) و وتوصا (گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی) بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس امروز

در روزی که شاخص‌های بازار سهام نزول کردند، شاهد خروج بیش از هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم. اما بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته دو نشانه مثبت برای سهام‌داران داشت.

نخست؛ توقف مازاد عرضه

پس از سه روز که بازار با مازاد عرضه بسته می‌شد، معاملات روز چهارشنبه با مازاد تقاضا به پایان رسید. رقم مازاد تقاضا تنها ۳۳ میلیارد تومان بود، هرچند که رقم مازاد تقاضا ناچیز است اما خبری امیدوارکننده برای فعالان بازار سهام است.

دوم؛ بازگشت شاخص با رشد تقاضای حقیقی‌ها

روز چهارشنبه سهم حقیقی‌ها از خرید‌ها بیش از فروش‌های بازار بود. در سمت تقاضا، 90 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 10 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز، 86 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 14 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. در نتیجه در حالی که در نیم ساعت ابتدایی معاملات، شاخص به کانال 1.1 میلیونی سقوط کرده بود، با افزایش تقاضای بازار به کانال 1.2 میلیونی بازگشت. برخی از تحلیل‌گران معتقدند شاخص بورس به سطح حمایت قدرتمندی رسیده است و توان رشد بیشتر را دارد. در مقابل گروهی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که نوسان‌های کوتاه مدت را نباید به عنوان تغییر روند بورس تلقی کرد و شاخص بورس توان رشد چندانی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید