پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 15 بهمن؛

دژ حمایتی بورس فرو می ریزد؟ /ملاقات حیاتی در لب مرز

کدخبر: ۳۹۰۳۱۷
آخرین بار که شاخص به مرز یک میلیون و 200 هزار واحد نزدیک شده بود با حمایت مناسبی مواجه شد و از سقوط به کانال پایین‌تر گریخت. آیا امروز هم شاخص از سقوط خواهد جَست؟
دژ حمایتی بورس فرو می ریزد؟ /ملاقات حیاتی در لب مرز

به گزارش اقتصادنیوز، روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 28 هزار و 241 واحد و شاخص هم‌وزن 2 هزار و 83 واحد افت کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  167 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 669 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 193 نماد رشد قیمت و 285 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 58 درصد بازار افت قیمت داشتند.


بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ نورد و قطعات فولادی (فنورد)، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس)، غدام (خوراک دام پارس)، قند ثابت خراسان (قثابت) و سیمان سفید نی ریز (سنیر) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک)، صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای حفارس (حمل و نقل بین المللی خلیج فارس)، ثاباد (توریستی و رفاهی آبادگران ایران) و بترانس (ایران ترانسفو) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و توکا ریل (توریل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 520 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های خرید و فروش

در پایان معاملات دیروز 108 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 127 بود. همچنین ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه 0.5 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 209 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 42 درصد کاهش یافت و 689 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه  شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 136 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، کلوند (کاشی الوند) و غگیلا (پگاه گیلان)  بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز سه‌شنبه بیشترین صف فروش نیز به کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 58 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته تمام شاخص‌های بازار نزول کردند و تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت بودند. دیروز سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خریدها بود. در سمت تقاضا، 83 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 17 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز 92 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 8 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

همچنین رقم خروج پول حقیقی بیش از هزار میلیارد تومان بود اما اتفاقات یک ساعت انتهایی معاملات مایه امیدواری سهام‌داران شده است. در یک ساعت آخر معاملات دیروز بر تقاضای بازار افزوده شد و شاخص هم‌وزن کمی رشد کرد. علاوه بر آن گروهی از فعالان بازار سهام معتقدند انتشار گزارش پیش بینی سود شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و اعلام شرکت ملی صنایع مس برای تجدید نظر در گزارش اعلامی خود می‌تواند موجب رشد قیمت بزرگان بازار و بهبود شاخص کل شود. از طرف دیگر آخرین بار که شاخص به مرز یک میلیون و 200 هزار واحد نزدیک شده بود با حمایت مناسبی مواجه شد و از سقوط به کانال پایین‌تر گریخت. در نتیجه برخی از تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند رقم  یک میلیون و 200 هزار واحد سطح حمایت قوی بورس است و بازار در آخرین روز کاری هفته ریزش نخواهد کرد. شاخص بورس از 25 خرداد به بعد فقط دور به زیر کانال یک میلیون و 200 هزار واحد رفته است 29 و 30 دی اما پس از این دو روز مجددا به بالای این مرز بازگشت.برخی تصور می کنند این عدد دژ حمایت بورس در برابر ریزش است.

 در مقابل برخی دیگر از تحلیل‌گران معتقدند که به علت تداوم ریسک‌های اقتصادسیاسی و نوسانات قیمتی در بازار ارز، تلاطمات بازار سهام نیز ادامه خواهد داشت و اخباری چون رد کلیات بودجه 1400 در مجلس می‌تواند بر انتظارات منفی سهام‌داران بیفزاید. در نتیجه سهام‌داران در آخرین روز کاری هفته در بیم و امید به سر می‌برند.    

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید