گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

تداوم روند فرسایشی نزول بورس تهران + نمودار

کدخبر: ۴۰۹۷۵۹
اقتصادنیوز: امروز 13 اردیبهشت 1400 در سومین روز کاری هفته شاخص کل بورس برای سومین روز پیاپی 13 هزار واحد ریزش کرد و سطح حمایت یک میلیون و 170 هزار واحدی را نیز از دست داد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 590 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 167 هزار واحد رسید.  

بورس

هت تریک شاخص

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 6 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه 13 هزار و 590 واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و 167 هزار و 72 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 467 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 423 هزار و 19 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 52 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 417 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 23 نماد رشد قیمت داشتند که 18 نماد بورسی و 5 نماد فرابورسی بودند. همچنین 244 نماد کاهش قیمت داشتند که 169 نماد بورسی و 75 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 5 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 56 درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز ‌دوشنبه برای سیزدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با کاهش 17 درصدی به 319 میلیارد تومان کاهش یافت.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی برای دومین روز متوالی به سهام فولاد (فولاد مبراکه اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 46 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، وسپهر (سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فارس»، «فولاد» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و ثامید و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وسپهر، شگویا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

همچنینن در معاملات امروز قیمت سهام تمام سهم‌های دو گروه «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» کاهش یافت و این دو گروه یکپارچه قرمزپوش شدند. 

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 37 درصد افزایش یافت و در رقم 57 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2.5 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 64 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 30 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، ساراب (سیمان داراب) و شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 144 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) و قثابت (قند ثابت خراسان) بیشترین صف فروش را داشتند.

افت ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 995 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 205 درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از 9 هزار و 500 میلیارد تومان معادل 80 درصد ارزش معاملات به اوراق مشارکت اختصاص دارد.

ارزش معاملات بورس امروز به رقم هزار و 907 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 330 میلیارد تومان معادل 14 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 21 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 584 میلیارد تومان رسید.

فولاد در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) برای دومین روز متوالی بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 111 میلیارد تومان بود.  

پس از فولاد، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و وسپهر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز وبملت با تعداد 236 میلیون و 236 هزار و 690 سهم در صدر قرار گرفته است. خبهمن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. نمادهای وبصادر و ثامید نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید