گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بورس پایتخت

عقبگرد شاخص بورس تهران + نمودار

کدخبر: ۴۱۲۹۴۴
اقتصادنیوز: امروز 27 اردیبهشت 1400 شاخص کل بورس و شاخص هم وزن نزول کردند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 14 هزار و 138 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 174 هزار واحد رسید.

بورس

دومین روز نزولی بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 3 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 14 هزار و 138 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 174 هزار و 671 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 4 هزار و 135 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 406 هزار و 574 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 89 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 757 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 41 نماد رشد قیمت داشتند که 29 نماد بورسی و 12 نماد فرابورسی بودند. همچنین 325 نماد کاهش قیمت داشتند که 230 نماد بورسی و 95 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 9 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 75 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 464 میلیارد تومان بود که نسبت به روز یکشنبه 103 درصد افزایش یافته است. در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 31 میلیارد تومان بود. پس از فملی، فولاد (فولاد مبارکه) و وامید (گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای میدکو (صنایع معدنی خاورمیانه)،‌ کاما (باما) و فروی (ذوب روی اصفهان) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فملی»، «فولاد» و «وامید» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، فگستر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در معاملات امروز قیمت تمام نمادهای گروه «خودرو و ساخت قطعات» همچون خودرو، خساپا،‌ خگستر، خبهمن و خزامیا کاهش یافت.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 38 درصد کاهش یافت و در رقم 145 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 0.3 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 394 میلیارد تومان شد.

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 138 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، شصدف (صنعتی دوده فام) و ونیکی (سرمایه‌گذاری ملی ایران) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به غصینو (صنعتی مینو)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 141 میلیارد تومانی داشت. پس از غصینو، کویر (فولاد کویر) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 27 هزار و 918 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 481 درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از 20 هزار میلیارد تومان معادل 75 درصد کل معاملات به اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز با افت 31 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 2 هزار و 533 میلیارد تومان رسید.

سایپا صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 154 میلیارد تومان بود.

پس از سایپا، ایران خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وپاسار رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سایپا با تعداد 808 میلیون و 766 هزار و 74 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد خودرویی خبهمن و وپارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید