بازار سهام در یک نما؛

افزایش تقاضا در بورس/ شاخص ریزش کرد +اینفو

کدخبر: ۴۱۸۸۱۸
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 23 درصد افزایش یافت و در رقم 221 میلیارد تومان ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با نزول 3 هزار و 663 واحدی به رقم یک میلیون و 141 هزار و 291 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 17 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 434 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز هزار و 220 واحد افت کرد و در سطح 377 هزار و 233 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 138 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «تاپیکو» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «کگل»، «شپنا» و «خودرو» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز و قرمز بازار

در روزی که سمت قرمزرنگ بازار پرتعدادتر بود قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «کشاورزی و دامپروری» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» ریزش کرد. در مقابل اغلب نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» (مانند خپارس، خگستر، خموتور و خفنر) و «سیمان، آهک و گچ» (از جمله سبزوا، ساوه، سمازن، سشرق و ساراب) سبزپوش شدند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 684 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 27 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 10 درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 2 هزار و 982 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 23 درصد افزایش یافت و در رقم 221 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و هزار و 953 میلیارد تومان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید