روند بورس یک روز مانده به پایان بهار

پیش بینی واکنش بورس به نتیجه انتخابات

کدخبر: ۴۲۰۳۶۷
دیروز واکنش اولیه بازار سهام به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مثبت بود، آیا رشد شاخص‌ها ادامه می‌یابد؟
 پیش بینی واکنش بورس به نتیجه انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –یک‌شنبه 30 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز شنبه شاخص کل بورس 14 هزار و 310 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 161 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 206 واحد رشد کرد و در رقم 370 هزار و 795 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 19 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 313 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 192 نماد رشد قیمت و 230 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 42 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 51 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت‌های پتروشیمی نوری (نوری)، بانک تجارت (وتجارت) و لیزینگ کارآفرین (ولکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های بیمه کوثر (کوثر)، جنرال مکانیک (رنیک) و بهمن لیزینگ (ولبهمن) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خکمک (کمک فنر ایند امین)، دجابر (داروسازی جابر بن حیان) و نمرینو (ایران مرینوس) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو)، داروسازی تولید دارو (دتولید) و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌یکشنبه است. در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه 891 میلیارد تومانی بسته شد که کم‌ترین رقم در 80 روز کاری گذشته از 26 بهمن سال 99 تاکنون است.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات شنبه 135 نماد صف فروش و تنها 55 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 43 درصد افزایش یافت و در رقم 473 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 17 درصد کاهش یافت و هزار و 364 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 112 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، نوری (پتروشیمی نوری) و ولکار (لیزینگ کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشت. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 55 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) و غدام (خوراک دام پارس) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تابلوی بازار سهام سبزپوش شد. روز گذشته شاخص بورس پس از دو روز وقفه بار دیگر صعود کرد اما این بار رشد قابل توجهی داشت. رشد بیش از 14 هزار واحدی شاخص کل بیشترین میزان رشد در 11 روز گذشته از 10 خرداد تا به امروز است.

علاوه بر این 4 علامت مثبت در روندهای درونی بازار دیده می‌شود. دیروز روند نزولی شاخص هم وزن پس از 6 روز پیاپی متوقف شد و 206 واحد بالا آمد. در روزی که 42 درصد نمادهای بازار سبزپوش شدند، ارزش معاملات نیز افزایش یافت و شاهد بهبود نقدشوندگی بازار بودیم. ارزش معاملات خرد سهام با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 435 میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کاهش یافت و به 31 میلیارد تومان رسید که کاهش 86 درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر نشانه‌ مثبتی که در بازار دیده می‌شود، رشد 43 درصدی ارزش صف‌های خرید 180 است. ارزش تقاضای بازار در پایان معاملات به رقم 473 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 13 روز گذشته از 8 خرداد ماه بدوین سو است. بدین ترتیب ارزش مازاد عرضه بازار به کمترین رقم در 80 روز گذشته از 26 بهمن سال پیش تا به امروز رسید. بنابراین واکنش اولیه بازار به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مثبت بوده است و می‌توان گفت با توجه به روندهای مثبتی که در معاملات دیده می‌شود واکنش بورس در معاملات امروز نیز مثبت خواهد بود. 

پیش بینی بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید