بازار سهام در یک نما؛

بورس رکورد زد/ پس از 4 ماه سمت سبز بازار بزرگ‌تر شد +اینفو

کدخبر: ۴۲۱۰۸۰
در اولین روز معاملاتی تیر ماه قیمت 282 نماد معادل 60 درصد بازار افزایش یافت و برای اولین بار در 4 ماه گذشته سمت سبزپوش بازار پرتعدادتر از سمت قرمزپوش شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 18 هزار و 231 واحدی به رقم یک میلیون و 186 هزار و 895 واحد رسید. رشد 18 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص کل در 17 روز کاری گذشته از 8 خرداد تا به امروز است.

همچنین شاخص کل فرابوس 109 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 428 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد 3 هزار و 155 واحدی در سطح 373 هزار و 183 واحدی ایستاد.صعود 3 هزار و 155 واحدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در 88 روز کاری گذشته از 19 بهمن سال 1399 به این سو است. 

در اولین روز معاملاتی تیر ماه قیمت 282 نماد معادل 60 درصد بازار افزایش یافت و برای اولین بار در 4 ماه گذشته سمت سبزپوش بازار پرتعدادتر از سمت قرمزپوش شد. در 84 روز کاری گذشته، از 25 بهمن سال 1399، به این سو همواره تعداد نمادهایی که کاهش قیمت داشتند از نمادهای سبز بازار بیشتر بودند.

بورس اینفو یک تیر

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «شپارس»، «وامید» و «وسکرمان» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و شستا و غکورش در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، رافزا و چخزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» (مثل فرابورس، بورس، کالا، انرژی و تملت)، «بانک‌ها و مسسات اعتباری» (مثل وتجارت، وبملت، وبصادر، وپست، وپارس و وسینا) و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل وبانک، وصندوق، وامید، وغدیر و شستا) افزایش یافت و این گروه‌ها یکپارچه سبزپوش شدند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 519 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 49 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 28 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 5 هزار و 266 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 70 درصد افزایش یافت و در رقم 821 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز اندکی افزایش یافت و هزار و 496 میلیارد تومان شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید