نقشه بازار سهام در روز چهارشنبه؛

صعود قیمت سیمانی‌های بورس

کدخبر: ۴۲۹۳۴۰
در آخرین روز کاری هفته قیمت سهام اغلب قریب به اتفاق نمادهای گروه سیمان، آهک و گچ افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد هزار و 606 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 316 هزار و 516 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با افت هزار و 159 واحدی در سطح 396 هزار و 744 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 176 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 395 واحد قرار گرفت.

گروه سبز بازار

در آخرین روز کاری هفته قیمت سهام اغلب قریب به اتفاق نمادهای گروه سیمان، آهک و گچ افزایش یافت. سپاها، سبزوا، ستران، سفارس، سصفها، سفانو، سصوفی، ساربیل، سهگمت، سبهان، سدور، سخزر، سشرق، ساروم، ساوه، سیدکو، سخوز، سخاش، سکرد، سبجنو، سشمال و سقاین از نمادهای سبزپوش گروه سیمان، آهک و گچ در معاملات امروز بودند.  

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

در روزی که شاخص هم وزن افت کرد، رشد قیمت نمادهای بزرگ بازار توانست شاخص کل را سبزپوش نگه دارد. نمادهای «فملی»، «کگل» و «نوری» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. جم، شپدیس، همراه، وصندوق، فولاد، وغدیر و شاراک دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «فارس»، «وبملت» و «ومعادن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و ولکار و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، گدنا و فگستر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ورود نقدینگی حقیقی

روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 100 میلیون تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شاراک (پتروشیمی شازند اراک) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 74 میلیارد تومان بود. پس از شاراک، شیراز (پتروشیمی شیراز) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 482 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 32 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 0.64 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 624 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته 8 درصد افت کرد و در رقم 507 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و 522 میلیارد تومان شد.

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 270 میلیارد تومانی برای سومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای ارفع (شرکت آهن و فولاد ارفع) و شاراک (پتروشیمی شازند اراک) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 58 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، کتوکا (تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا) و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید