پیش بینی بازارها 22 آبان 1400

سیگنال خودرویی ها به بازار سهام /رشد پلکانی دلار

کدخبر: ۴۵۴۰۵۸
اقتصادنیوز: اگرچه قیمت دلار رشد پلکانی خود را احتمالا در روز شنبه ادامه دهد اما گمانه زنی بر سر برخی از تصمیمات دولت، بر ابهام ها افزوده است.
سیگنال خودرویی ها به بازار سهام  /رشد پلکانی دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار ارز، قیمت دلار در یک دور تُند در روز پنج شنبه از مرز و محدود 28 هزار و 300 تومان هم عبور کرد تا نشان دهد بازار بسیار تمایل دارد همچنان مسیر صعودی خود را دنبال کند.

با بررسی رفتار معامله گران بازار ارز با توجه به نشانه های موجود بر سر احتمال اختلافات در زمینه دور جدید از مذاکرات وین، ممکن است بازار ارز با میل به صعود، سطوح جدیدی را ببیند.

البته برخی گمانه زنی ها حکایت از این دارد که دلار در یک بازه چند ماهه تا پایان سال ممکن است در صورت قرارگرفتن روی همان ریل، از محدوده 30 هزار تومان هم عبور کند و در نقاط 32 تا 33 هزار تومان بایستد.

با این وصف معاملات روز شنبه در بازار دوباره با تحرکات خریداران و تردید بالای فروشندگان همراه باشد. بازار ارز سیگنال قوی دارد که می تواند همه بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار سهام: افزایش تردیدها

در بازار سهام، سمت تقاضا متاثر از دو گمانه زنی بر سر تعیین تکلیف دلار 4200 تومانی و مخالفت با افزایش قیمت خودروسازان با تردید بیشتری روبه رو شده و از این لحاظ ممکن است متاثر از این رویداد، شاخص بورس نیز مسیر کنونی را تغییر دهد.

البته سیگنال های ارسالی به بازار قطعا می تواند روی توان فروشندگان هم اثرگذار باشد. با این وصف تغییرات مثبت در بازار ارز و کامودیتی ها میتواند جایگزین دیگری برای رفع تردید سمت تقاضا باشد. باید در انتظار بود که کدام یک از اهرم ها میتواند موثرتر عمل کند.

بازار خودرو: ماجرا پیچیده شد

در بازار خودرو، ماجرا بسیار پیچیده شده است. درست یک روز بعد از اعلام قیمت های جدید دو خودروساز که حکایت از افزایش 13 درصدی محصولات پرتیراژ داشت، با تصمیم خودروسازان مخالفت شد و وزارت صمت خودروسازان را مکلف به بازگشت قیمت ها به قبل کرد.

خودروسازان هم در اطلاعیه ای از بازگشت قیمت ها به حالت قبل خبر داد. بازار خودرو متاثر از این سیاست دو گانه شاهد رشد قیمت ها بود. علاوه بر سردرگمی بازار خودرو که شرایط برای خودروسازان را در شرایط تنگنای ارزی و محدودیت های تکنولوژی سخت کرده است، نوسانات بازار ارز و کمبود عرضه در بازار خودرو، باعث شده قیمت ها با شیب صعودی دنبال شود.

بازار خودرو از روز شنبه هم به سیگنال دولتی ها مبنی بر مخالفت با افزایش قیمت خودرو خودروسازان واکنش نشان می دهد. این در حالی است که بیشترین سیگنال و مخالفت ها با این تصمیم دولت در بازار سهام مطرح شده که سهام سه شرکت خودروساز بورسی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در بازار در حال خرید و فروش می شود و هر گونه تصمیم نابه جا و غیرکارشناسی چه بسا بیشترین زیان را متوجه سهامداران آنان کند.

بازار مسکن: فعلا خبری نیست

بازار مسکن فعلا در شرایط رکودی به سر میبرد و بیشترین اخبار و رویدادها مربوط به نهضت تولید ملی مسکن است که دولت قرار است در قالب این طرح سالانه یک میلیون مسکن تولید کند.

اگرچه در خصوص موفقیت طرح گمانه زنی ها بالاست اما فعلا بازار مسکن در شرایط رکودی به سر می برد و بعید است در کوتاه مدت تغییری در سمت عرضه و تقاضا حادث شود، مگر اینکه اتفاقات دیگری در دیگر بازارهای رقیب همانند دلار یا رویدادهای سیستماتیک همانند دور جدید از مذاکرات وین اتفاق بیفتد.

ارز دیجیتال: روی دور کاهشی

در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین از روز پنج شنبه و روز جمعه وارد روند کاهشی شد. ️به نظر می رسد با افزایش قیمت بیت کوین، سرعت خارج شدن این ارز دیجیتال از صرافی‌های بیشتر شده است. ️

سرمایه‌گذاران انتظار افزایش قیمت را دارند و به همین دلیل مشغول افزایش اندوخته‌های خود هستند.با این وصف برخی دورنمای اتریوم را هم مثبت تلقی می کنند و حتی از جایگزینی آن با بیت کوین خبر می دهند.

  • photo_2017-11-14_22-25-52-750x450
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید