شستا صدرنشین پرتراکنش ترین نمادها شد

سقوط بورس پس از 3 روز

کدخبر: ۴۵۴۱۵۹
اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص‌های بازار سهام پس از 3 روز نزول کردند و قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و خودرو و ساخت قطعات کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز، شنبه بیست و دوم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز چهارشنبه 17 هزار و 301 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 439 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 3 هزار و 341 واحدی در سطح 387 هزار و 942 واحدی ایستاد. 

زهر تلخ فروشندگان در کام بیت کوین/ سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح هفتگی

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 169 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 478 واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و شپنا، شتران، وبملت و کگل در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

همچنین سه نماد «شیراز»، «شپدیس» و «خراسان» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «کوثر» و «سامان» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

گروه‌های قرمز بازار

روز شنبه تمام نمادهای بانکی و خودرویی بازار افت قیمت داشتند و گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» قرمزترین گروه‌های بورس بودند.

وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وپارس، وسینا، وپاسار، وکار، وملل و وپست نمادهای قرمزپوش بانکی و خنصیر، خبهمن، خگستر، خاهن، خدیزل، خریخت، خچرخش، خفنر، ختور، ورنا، خزامیا، خزر، ختوقا، خرینگ، خاذین، خکمک، خمحرکه، خوساز، خشرق، ختراک، خمهر، خکار، خانت، خپویش، همحور و خموتور نمادهای قرمزپوش خودرویی بودند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و وبملت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، توسن و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش 15 درصدی به رقم 8 هزار و 363 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 955 میلیارد تومان بود که 22  درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

انگشت دولت در چشم بورس/در

https://ecoiran.com/

ببینید:

 ارزش معاملات خرد نیز با افت 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 780 میلیارد تومان رسید که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید