پیش بینی بازارها 2 آذر 1400

بازار خودرو در انتظار سیگنال ها /خریداران بیت کوین فعال ماندند

کدخبر: ۴۵۶۵۲۳
اقتصادنیوز: بازار خودرو در انتظار سیگنال های دریافتی از دلار است و به نظر می رسد خریداران دلار می خواهد دوباره در محدوده های بالای قیمتی فعال شوند.
بازار خودرو در انتظار سیگنال ها /خریداران بیت کوین فعال ماندند

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز دوباره به بالای محدوده 28 هزار و 400 تومان رسید و این در حالی است که پیش بینی شده قیمت دلار همان مسیر خود را دنبال کند و قبل از مذاکرات هسته ای دوباره شاهد تحرکات مثبت در بازار ارز باشیم.

دلار دیروز عصر در ساعات پایانی معاملات، توانست به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومانی نفوذ کند و سکه امامی هم به نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد. با این وصف، اگرچه برخی از معامله گران محتاط شده بودند اما ممکن است این روند تا قبل از آغاز دور جدید مذاکرات وین تغییر کند.

بازار سهام | شاخص به دنبال تکرار الگو

شاخص بورس درحالی روز دوشنبه روی به جلو حرکت کرد که الگوی رشد در بازار سهام همچنان پابرجاست و برخی معتقدند این روند می تواند امروز هم تکرار شود و دلیل آن داشتن کشش در سمت تقاضا برای حرکت روبه جلو عنوان شده است.

البته بازار می تواند از دلار و مذاکرات وین هم سیگنال بگیرد اما باید دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. شاخص های عملکردی بازار سهام نیز به نفع خریداران ارزیابی می شود اما وضعیت همچنان شکننده است.

بازار مسکن | آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکنی دولت

در بازار مسکن وضعیت تغییری نکرده است. البته برخی گزارش ها از اتحادیه املاک در شهر تهران نشان می دهد در برخی از مناطق قیمت ها پایین آمده اما حجم معاملات اندک ارزیابی می شود. فعلا بازار در انتظار اثرگذاری طرح دولت در زمینه مسکن با عنوان نهضت تولید ملی مسکن است. 

در تازه ترین رویداد، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است، ️سال گذشته بیش از 4 هزار و 800  میلیاردتومان به بیش از 230 هزار خانوار مستاجر پرداخت شد. امسال عددی که در ستاد ملی کرونا برای وام ودیعه مسکن تصویب شده حدود 10 هزار میلیارد تومان است که حدود 50 درصد آن پرداخت شد. هم اکنون 207 هزار واحد آماده آغاز عملیات اجرایی هستند که زمین‌ها آماده و طرح ها آماده آغاز هستند. در مجموع بیش از 750 هزار واحد در مراحل مختلف ساخت، یا آماده شروع پروژه است.

بازار خودرو | در انتظار سیگنال های جدید

در بازار خودرو، قیمت ها نوسانی است. در برخی از محصولات ایران خودرو قیمت ها با تحرکات مثبتی دنبال شد و شاهد رشد قیمت ها بودیم که همین الگو در برخی از محصولات سایپا هم دیده می شود. این در حالی است که برای برخی از دیگر محصولات تغییری شکل نگرفت و قیمت ها بدون تغییر باقی ماند. به نظر می رسد بازار در شرایط فعلی در انتظار سیگنال های جدید از ناحیه دلار است که باید منتظر ماند چه اتفاقی میافتد. 

بازار ارز دیجیتال | خریداران باقی ماندند

در مهمترین خبری که بیشتر بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد این بود که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، حکم جروم پاول، رئیس فعلی فدرال رزرو  را برای یک دوره چهارساله دیگر تمدید کرد. متاثر از این خبر و مختصات فعلی بازار، خریداران بیت کوین (BTC) در آخر هفته فعال باقی ماندند، اگرچه قیمت در حدود سطح مقاومت 60هزار دلاری محدود شد. در حال حاضر ۴۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است

  • 13
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید