بررسی روند ورود و خروج ماهانه پول در بازار سهام؛

آذر؛ ماه فرار سهامداران از بورس

کدخبر: ۴۶۳۷۴۷
اقتصادنیوز: در 22 روز معاملاتی آذر ماه تنها در 3 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در 19 روز کاری دیگر نیز نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز، روز چهارشنبه، یکم دی ماه، پس از 19 روز روند خروج پول حقیقی متوقف شد. روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی به 174 میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته 768 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 153 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت 66 درصدی داشته است.

19 روز خروج بی وقفه

در 22 روز معاملاتی آذر ماه تنها در 3 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در 19 روز کاری دیگر نیز نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در آذر ماه 5 هزار و 601 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 254 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 312 میلیارد تومان پول حقیقی در آبان ماه کاهش 18 درصدی را نشان می‌دهد.   

بیشترین خروج پول حقیقی

در مجموع 22 روز کاری آخرین ماه پائیز 1400، نماد بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پس از بپاس، نمادهای فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) و سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند.

نمادهای «شستا»، «فجهان»، «میدکو»، «شبندر»، «خودرو»، «برکت» و «خبهمن» در رتبه‌های بعدی بیشترین خروج پول حقیقی در آذر ماه قرار گرفتند. 

بیشترین ورود پول حقیقی

در آذر ماه نماد توسن (شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین) بیشترین ورود پول حقیقی را داشت. پس از توسن، نمادهای شفن (شرکت پتروشیمی فناوران) و وگردش (بانک گردشگری) بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند.

نمادهای «پارس»، «انرژی3»، «شپدیس»، «کالا»، «وصنعت»، «بورس» و «کاوه» رتبه‌های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید