خلاصه عملکرد بازار سهام دوشنبه 6 دی 1400

شاخص بورس تهران به نقطه متفاوت رسید

کدخبر: ۴۶۴۹۷۱
اقتصادنیوز: امروز 6 دی ماه 1400 با وجود چالش تداوم خروج پول حقیقی ها از بازار سهام، اما در پایان معاملات شاخص بورس صعودی شد.
شاخص بورس تهران به نقطه متفاوت رسید

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بازار سهام اگرچه با چالش دوباره خروجی پول حقیقی ها دنبال شد اما شاخص ها دوباره در خط صعودی به کانال جدید 1.4 میلیون واحد وارد شدند. بدین ترتیب شاخص کل با افزایش 16.3 هزار واحد (معادل 1.18 درصد) در نقطه 1.4 میلیون واحد ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با 5.1 هزار واحد (1.42 درصد) در نقطه 365.3 هزار واحد ایستاد. فملی، فولاد، کچاد، خودرو و کگل و شبندر جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

شاخص کل فرابورس هم با 62 واحد افزایش در نقطه 18.7 هزار واحد ایستاد. این در حالی بود که آریا، هرمز ، صبا و کگهر جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند. ارزش کل معاملات بازار سهام هم 8.68 هزار میلیارد تومان بود که سهم معاملات خرد سهام 4.1 هزار میلیارد تومان بود.

تردید ادامه حقیقی ها در بورس

تراز پول حقیقی ها هم متفاوت بود؛ حقیقی ها در حالی 207.3 میلیارد تومان پول را از بازار سهام خارج که 5.2 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. حقیقی ها در این روز  35.9 میلیارد تومان پول از شستا خارج کردند. حقیقی ها همچنین 15.2 میلیون در نماد شتران، 14.8 میلیارد در نماد شبندر، 9.4 میلیارد تومان در بموتو و 8.7 میلیارد تومان در نماد فولاد از بازار سهام خارج کردند. در همین حال حقیقی ها 12.3 میلیارد تومان پول به صندوق های دارایکم، 7.8 میلیارد تومان پول به نماد ذوب، 6.1 میلیارد تومان پول به فملی، 5.5 میلیارد تومان پول به توسن و 5.4 میلیارد تومان پول به شکام وارد کردند.

حقوقی ها هم در نمادهای وتجارت، وبملت، شپنا، وبصادر و فولاد بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای شبندر، ذوب و فاراک بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سرانه معاملاتی به نفع فروشندگان بورس

سرانه معامله حقیقی ها البته به نفع خریداران بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 16.2 میلیون تومان در برابر 14.4 میلیون تومان بود. همچنین ارزش صف های خرید از 581.7 میلیارد تومان به 287.1 میلیارد تومان رسید. درحالی که ارزش صف های فروش از 273.4 میلیارد تومان به 398.7 میلیارد تومان رسید. اگرچه تعداد نمادهای دارای صف خرید 102 نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش 60 نماد با برتری نسبی همراه بود. اما ارزش صف های فروش در پایان معاملات با وجود شکاف زیاد در ابتدای معاملات به نفع فروشندگان به پایان رسید.

کدام سهم ها بیشترین سود را در بورس و فرابورس داشتند

بیشترین بازدهی قیمت در بورس برای نمادهای شسینا با 6.5 درصد بود. همچنین بیشترین کاهش قیمت برای نماد غنوش با 4.21 درصد بود. این در حالی بود که بیشترین حجم معاملات در بورس برای نمادهای خودرویی خودرو، خساپا، خگستر، خپارس و خبهمن بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای فارس، شفن، کویر، وخاور و کالا بود. 

در فرابورس هم بیشترین افزایش قیمت برای نمادهای فگستر با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در فرابورس هم برای نماد سدبیر با 5 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس برای اوراق مرابحه و اسناد خزانه اسلامی بود. این در حالی بود که بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس در نمادهای بپاس، غصینو، زاگرس، دماوند، اتکای و شگویا بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد غگیلا با 7.8 درصد بود. غگیلا در معاملات امروز با بازدهی 5 درصد با صف های خرید 60 هزار سهمی روبه رو بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید