خلاصه عملکرد بازار سهام 7 دی 1400

کاهش تدریجی هراس حقیقی‌های بورس تهران

کدخبر: ۴۶۵۲۱۴
اقتصادنیوز:امروز 7 دی ماه 1400 از شدت خروج پول حقیقی ها از بازار سهام کاسته شد، اما شاخص سازان خود مانع رشد شاخص کل بورس شدند.
کاهش تدریجی هراس حقیقی‌های بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام اگرچه با مقاومت خریداران شاهد ثبات نسبی بازار بود اما سمت عرضه در نمادهای شاخص ساز، مسیر حرکت شاخص را منفی کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس با کاهش 429 واحدی (0.03 درصد) در نقطه 1.399 میلیون واحد ایستاد که پایین تر از کانال 1.4 میلیون واحد بود. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 1.97 هزار واحد (معادل 0.54 درصد) برخلاف شاخص کل بورس در نقطه 367.3 هزار واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات بازار سهام در این روز 4.84 هزار میلیارد تومان بود که 3.46 هزار میلیارد تومان آن به معاملات خرد سهام بود. در معاملات امروز فولاد، شستا، فملی، فارس و پارس در  موقعیت شاخص ساز مانع از رشد شاخص کل بورس شدند و دو نماد بوعلی و کچاد به کمک رشد شاخص کل بورس آمدند.

تزار پول حقیقی ها در بورس

همچنین در فرابورس شاخص کل برخلاف بورس، رشد 109 واحدی کرد تا شاخص کل فرابورس در نقطه 18.82 هزار واحد بایستد. بپاس، غصینو، کگل و فرابورس جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

تراز پول حقیقی ها هم در این روز منفی بود؛ برخلاف دیروز حقیقی ها پول کمتری از بازار سهام معادل 138 میلیارد تومان و 37.2 میلیارد تومان هم از صندوق های با درامد ثابت خارج کردند.

استراتژی خرید حقیقی ها در بورس

حقیقی ها امروز در بازار سهام 55.6 میلیارد تومان در نماد حآفرین پول وارد کردند. همچنین 15.4 میلیارد تومان در بورس، 15 میلیارد تومان در برکت، 7.9 میلیارد تومان در تاپکیش و 5.4 میلیارد تومان در فرابورس نیز ورودی داشتند. برخلاف ورودی پول حقیقی ها، حقیقی ها در نماد فملی 28.1 میلیارد تومان پول خارج کردند. همچنین بازار شاهد خروج  17.6 میلیارد تومان در شستا، 14.1 میلیارد تومان در شبندر، 10.5 میلیارد تومان در فولاد و 9.2 میلیارد تومان در سامان از بازار سهام بود.

حقوقی ها هم البته در نمادهای شتران، شبندر، شستا، غگل و وبصادر بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای ذوب، فاراک و خودرو بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند. 

جدال صف های خرید و فروش در بورس

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع خریداران بود؛ بدرن ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 15.6 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها نیز 13.5 میلیارد تومان برآورد شد. همچنین ارزش صف های خرید از 790 میلیارد تومان به 369.8 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 330.3 میلیارد تومان به 410.5 میلیارد تومان رسید. اگرچه تعداد نمادهای دارای صف خرید 107 نماد در برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش 61 نماد در پایان معاملات برتری خود را تثبیت کرد اما ارزش صف های خرید و فروش با شرایط برابری به کار خود در معاملات امروز پایان داد. 

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای حآفرین با 40.9 درصد بود که در معاملات امروز شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها بود.در این روز حآفرین با 11.8 میلیون سهم شاهد صف خرید طولانی با بازدهی 5 درصدی بود.

بازدهی سهم ها در بورس و فرابورس

بیشترین بازدهی در معاملات امروز بورس برای فنوال با 4.99 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای غشصفا با 4.95 درصد بود. بیشترین حجم معاملات امروز را نمادهای خودرویی (خودرو، خساپا، خگستر، خپارس) به ثبت رساندند. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای فولاد، شسینا، فملی، فارس و پارس بود.

بیشترین بازدهی قیمت هم برای سه نماد فگستر، چخزر و شکام با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نمادهای زدشت با 3.97 درصد بود. بیشترین حجم معاملات امروز در فرابورس را حآفرین، بکهنوج، فرابورس و قچار به ثبت رساندند، این در حالی بود که بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای زاگرس، صبا، شبصیر، آریا و فجهان بود. 

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید