نمادهای مؤثر در سقوط شاخص‌های بازار سهام؛

سقوط سنگین بورس / بازار یکدست قرمز شد

کدخبر: ۴۷۱۰۱۳
اقتصادنیوز: در دومین روز معاملاتی هفته تمامی شاخص‌های بازار سهام ریزش شدیدی را پشت سر گذاشتند.
سقوط سنگین بورس / بازار یکدست قرمز شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، 3 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با کاهش 25 هزار و 254 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 256 هزار و 546 واحد رسید.

شاخص هم وزن با افت 5 هزار و 944 واحدی در سطح 328 هزار و 244 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 201 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 354 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 44 نماد رشد قیمت داشتند که 27 نماد بورسی و 17 نماد فرابورسی بودند. همچنین 439 نماد کاهش قیمت داشتند که 316 نماد بورسی و 123 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 9 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 89 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «شتران»، «ومعادن» و «پاکشو» نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورسنیز نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تجلی»، «وهور» و «دتوزیع» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شتران صدرنشین است و شپنا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای  تجلی، کرمان و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خُرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 490 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 335 میلیارد تومان بود که 39 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

در اکوایران ببینید؛

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 174 میلیارد تومان رسید که 37 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس
 

 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید