شاخص هم وزن در کف هفته؛

شاخص بورس از مرز حساس پائین آمد/پالایشی‌ها قرمز شدند

کدخبر: ۴۹۶۰۷۹
اقتصادنیوز: در روزی که شاخص از کانال یک میلیون و 600 هزار واحد پائین افتاد نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
شاخص بورس از مرز حساس پائین آمد/پالایشی‌ها قرمز شدند

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه، بیست و هشتم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 11 هزار و 47 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 594 هزار و 976 واحد رسید.  

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 5 هزار و 186 واحدی در سطح 442 هزار و 623 واحدی ایستاد که پائین‌ترین رقم هفته است. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 45 واحد پائین آمد و در سطح 21 هزار و 643 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کچاد»، «کگل» و «فارس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «صبا» و «سمگا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «ددانا» و «شجم» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شپنا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، فزر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 785 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 780 میلیارد تومان رسید. 

افزایش ارزش صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 72 درصد کاهش یافت و 111 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 178 درصد رشد کرد و در رقم 284 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد ددانا (شرکت داروسازی دانا) با صف‌ خرید 82 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ددانا، نمادهای مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) و شپارس (شرکت بین المللی محصولات پارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) تعلق داشت که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود. پس از غدام، نمادهای کدما، سکرد، فلوله و حآسا بیشترین صف فروش را داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید