پیش بینی بازار سهام امروز 31 خرداد 1401

امیدوار به رشد متوالی ارزش معاملات بورس

کدخبر: ۵۰۳۱۶۵
بورس تهران با رشد جزئی شاخص کل در روز دوشنبه، دوباره درجا زد. این احتمال وجود دارد که حرکت صعودی یا نزولی پس از این درجا زدن ها، یک حرکت پرشتاب باشد.
امیدوار به رشد متوالی ارزش معاملات بورس
خبرنگار: تارا مهدویان

به گزارش اقتصادنیوز، رشد ارزش معاملات همان اتفاقی است که سرمایه گذاران بورسی از آن خوشحال می شوند. اگر این روند ادامه دار باشد می توان گفت که شرایط به سود خریداران پیش می رود.

طی سه روز معاملاتی گذشته رشد ارزش معاملات خرد ثبت شده که البته رشد ارزش معاملات در این سه روز چندان بزرگ نبوده است. با این حال اگر ارزش معاملات افزایش داشته باشد، نگرانی بزرگ فعالان بازار سهام از بین می رود و آن ها می توانند با جسارت بیشتری دست به معامله بزنند.

قدرت خرید حقیقی ها بیشتر شد

دیروز ارزش معاملات خرد به 4300 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با معاملات خرد 4100 میلیارد تومانی روز یکشنبه رشد حدودا 5 درصدی داشت.

اما فقط رشد ارزش معاملات نبود که معاملات دیروز را مورد توجه قرار می داد. روز گذشته مجددا شاهد رشد شاخص قدرت خریداران حقیقی بودیم؛ اتفاقی که نشان می دهد خریداران بزرگ بازار دوباره فعالیت هایی انجام می دهند.

شاخص قدرت خریداران حقیقی که برای مدتی زیاد در کمتر از عدد یک قرار داشت، روز یکشنبه به 1.02 رسید و دیروز عدد 1.08 را ثبت کرد.

فعال شدن مجدد خریداران بزرگ بازار، کار را برای صعود آسان می کند و چنانچه شاخص های دیگر نیز همراهی کنند، بورس می تواند وارد یک دوره صعودی دیگر شود. فعلا که شاخص های دیگر چندان همراهی نمی کنند و همین باعث سردرگمی سرمایه گذاران می شوند.

شاخص امروز رشد می کند؟

دیروز در تغییر مالکیت حقیقی، خروج 290 میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شد. تا زمانی که حقیقی ها سرمایه خود را از بورس خارج می کنند نمی توان امیدوار به تغییرات مثبت بود. شاید در چنین وضعیتی شرایط بعضی گروه ها مثبت باشد اما در کلیت بازار وضعیت هنوز کاملا بهبود نیافته و باید منتظر اصلاح وضعیت ماند.

روز گذشته مجددا تعداد نمادهای منفی بازار کم شد اما همچنان تعداد منفی ها بیشتر از مثبت ها است و این فشار  فروشی که در روز گذشته وجود داشته به معاملات امروز نیز کشیده خواهد شد.

برای امروز با وجود فشار فروشی که ممکن است در دقایق ابتدایی بازار وجود داشته باشد، رشد شاخص کل پیش بینی می شود اما این رشد جزئی خواهد بود مگر اینکه ارزش معاملات رشد خوبی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید