رشد متوالی در ارزش معاملات خرد

بورس امیدوار و دلگرم شد /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۱۵۹۶۰
اقتصادنیوز: تنها نکته ای که این روزها مایه دلگرمی سرمایه گذاران بورسی می شود، افزایش ارزش معاملات خرد است.
بورس امیدوار و دلگرم شد /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران امروز در شرایطی یک هفته معاملاتی جدید را آغاز می کند که در هفته گذشته، وضعیت شاخص ها و نمادها نسبتا خوب بود. گرچه رشدهای چندان بزرگی در بازار اتفاق نیفتاد اما همین که وضعیت معاملات رو به بهبود رفت، جای امیدواری داشت.

البته این روزها وضعیت بورس تهران به مذاکرات هسته ای گره خورده و هر اتفاق و خبری درباره مذاکرات، بلافاصله در تابلو معاملات بازار سهام اثرش را نشان می دهد. از آنجا که تا به حال خبرها درباره وضعیت مذاکرات مثبت بوده، روند معاملات بورس هم رو به بهبود رفته و برای ادامه دار شدن این بهبود، باید امید داشت که مذاکرات به نتیجه ای مثبت برسد.

نوسانات مقطعی

گرچه وضعیت بورس طی هفته گذشته بهتر از هفته های ماقبل آن بود، اما نوسانات زیادی در شاخص های مختلف و بااهمیت مشاهده شد. به عنوان مثال، در بخش ورود و خروج پول حقیقی، کفه ترازو همچنان به نفع خروج پول حقیقی است و عملا ورود پول حقیقی ها به طور موقت بوده است. در هفته گذشته تنها در یک روز معاملات ورود پول حقیقی اتفاق افتاد و در 4 روز دیگر، خروج پول ثبت شد.

در شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز وضعیت همین طور است. گرچه خریداران حقیقی در دو روز معاملاتی توانستند قدرت خود را به فروشندگان حقیقی دیکته کنند، اما در سه روز معاملاتی دیگر، این فروشندگان بودند که دست برتر را داشتند و بازار را در اختیار گرفتند.

رشد متوالی در ارزش معاملات خرد

با این حال یک نکته در معاملات بازار هفته گذشته وجود داشت که باعث زنده ماندن امیدها در میان سرمایه گذاران می شود. افزایش روز به روز ارزش معاملات خرد، اتفاقی است که از نظر تمام تحلیلگران اهمیت دارد. گرچه به جز در روز شنبه، در سایر روزهای معاملاتی افزایش چشمگیری در ارزش معاملات خرد ایجاد نشد، اما همین که ارزش معاملات به صورت متوالی رشد کرد نکته مهم است.

برای امروز هم قطعا نگاه معامله گران به اخبار مذاکرات هسته ای است و تحولات این مذاکرات می تواند به بازار سهام جهت مثبت یا منفی بدهد. اما با توجه به شیب منفی شاخص ها در نیمه دوم معاملات روز چهارشنبه، می توان آغاز معاملات امروز را منفی اما با شدت کم دانست که در نیمه دوم زمان معاملات احتمالا شاهد وضعیت متعادل تری خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید