وضعیت خوب شاخص قدرت خریداران حقیقی؛

لبخند بورس به سهامداران؟ /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۱۷۴۳۵
اقتصادنیوز: وضعیت بورس تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده و قدرت طرف تقاضا هم افزایش یافته است. رشد ارزش معاملات خرد نیز عامل موثر دیگری در جهت رشد بازار محسوب می شود.
لبخند بورس به سهامداران؟ /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بورس تهران سیگنال های خوبی صادر کرد که اگر ادامه دار باشد، می تواند نوید یک رشد را بدهد.

گرچه بازار هنوز در انتظار شنیدن خبرهای قطعی تر از مذاکرات هسته ای است، اما فعلا به استقبال نتیجه مثبت این مذاکرات رفته و وضعیت معاملات نشان می دهد سرمایه گذاران بورسی، احتمال احیای برجام را بیشتر از احتمال شکست مذاکرات می دانند.

با این حال باید فعلا در انتظار ادامه دار شدن این وضعیت ماند و اگر شاخص های مختلفی که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سیگنال مثبت صادر کرده اند ادامه دار نباشند، دوباره بازار به وضعیت سابق برمی گردد و افت می کند.

فعلا وضعیت به این شکل است که ارزش معاملات خرد با رسیدن به سطح 3700 میلیارد تومانی، رشد خوبی را ثبت کرده و جهش قابل توجهی داشته است. اگر در طول این هفته هم ارزش معاملات خرد روند افزایش داشته باشد و به بالای 4000 میلیارد تومان برسد، با اطمینان بیشتری می توان درباره یک رشد میان مدت در بازار صحبت کرد.

قدرت خریداران حقیقی زیاد شد

برای آغاز روندهای صعودی، هیچ چیزی به اندازه رشد ارزش معاملات با اهمیت نیست. ضمن اینکه همزمان با رشد بازار و شاخص ها، ارزش معاملات نیز باید رشد کند. اما درصورتی که قیمت ها رشد کنند و ارزش معاملات رشد خاصی نداشته باشد، این موضوع می تواند سیگنالی برای پایان رشد قیمت ها باشد.

بورس تهران

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم وضعیت خوبی پیدا کرده است. این شاخص در روز چهارشنبه به عدد 1.25 رسید که رقم خوبی است. از تاریخ 5 خرداد امسال تا به حال که 3 ماه از آن می گذرد، هیچ گاه قدرت خریداران حقیقی تا این اندازه بالا نبوده است.

نمادهای مثبت، 5 برابر تعداد نمادهای منفی

در بخش ورود و خروج پول حقیقی ها نیز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه تزریق پول انجام شد که امیدوارکننده است. همچنین تعداد نمادهای مثبت در دقایق پایانی معاملات روز چهارشنبه تقریبا 5 برابر تعداد نمادهای منفی بود که بخشی از این تقاضا به معاملات امروز سرایت می کند.

با این حساب در ابتدای معاملات امروز شاخص ها به احتمال فراوان سبز رنگ خواهند شد. البته باید دید خبرهایی که از مذاکرات هسته ای منتشر می شود چه اثری بر معاملات می گذارند که اگر از این جهت شوکی به بازار وارد نشود، می توان تا پایان معاملات شاهد رشد شاخص ها و قیمت نمادها بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید