ثبات در معاملات خرد سهام؛

صعود نفتی و نزول بانکی در بورس 5 شهریور /شاخص سبز ماند

کدخبر: ۵۱۷۶۱۹
اقتصادنیوز: امروز اغلب نمادهای پالایشی و نفتی سبزپوش بودند و نمادهای خودرویی و بانکی ریزش قیمت داشتند. نمادهای «شپدیس»، «کچاد» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «خساپا»، «وبملت»، «وتجارت»، «وبصادر» و «خودرو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.
صعود نفتی و نزول بانکی در بورس 5 شهریور /شاخص سبز ماند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه پنجم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 7 هزار و 671 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 450 هزار و 45 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 78 واحدی در سطح 410 هزار و 327 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 69 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 390 واحد باقی ماند.  

امروز اغلب نمادهای پالایشی و نفتی سبزپوش بودند و نمادهای خودرویی و بانکی ریزش قیمت داشتند. نمادهای «شپدیس»، «کچاد» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «خساپا»، «وبملت»، «وتجارت»، «وبصادر» و «خودرو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شراز» و «زاگرس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «غصینو» و «فغدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 161 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 260 میلیارد تومان بود که 28 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 0.4  درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 153 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در دو ماه اخیر است. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 23 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته کاهش یافت و در رقم 94 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد سغرب (شرکت سیمان غرب) با صف‌ خرید 14 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سغرب، نمادهای دسبحا (شرکت دارویی سبحان) و بالبر (شرکت کابل البرز) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از انرژی1، نمادهای وآذر، غاذر، خمحور و پکرمان بیشترین صف فروش بازار را داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید