3 نماد اثرگذار در رشد شاخص کل بورس؛

شاخص‌های بورس بالا آمدند /رشد فراکابی‌ها

کدخبر: ۵۱۸۱۰۵
اقتصادنیوز: در روز رشد شاخص‌ها، قیمت سهام نمادهای فراکابی بازار سهام افزایش یافت.
شاخص‌های بورس بالا آمدند /رشد فراکابی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه هفتم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت با رشد هزار و 49 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 445 هزار و 137 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با صعود 2 هزار و 75 واحدی در سطح 410 هزار و 633 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 8 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 314 واحد باقی ماند.  

روز دوشنبه نمادهای فراکابی، بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی رشد قیمت داشتند.  

امروز نمادهای «وبانک»، «حکشتی» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «دی»، «فرابورس» و «مادیرا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فغدیر»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کالا صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 144 هزار و 840 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 140 هزار و 22 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 127 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 600 میلیارون تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته افزایش یافت و در رقم 137 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) با صف‌ خرید 23 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ذوب، نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومراد) تعلق داشت که ارزش آن 400 میلیون تومان بود. پس از فمراد، نماد سکرد صف فروش بازار را داشت. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید