3 نماد اثرگذار بر شاخص کل بورس؛

جزر و مدّ در بورس/شاخص کل از هم وزن عقب افتاد

کدخبر: ۵۱۹۵۱۲
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل دو بار رشد کرد و برگشت تا در نهایت تنها 7 واحد بالاتر از روز قبل بایستد. در مقابل شاخص هم وزن بیش از هزار واحد رشد کرد.
جزر و مدّ در بورس/شاخص کل از هم وزن عقب افتاد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه سیزدهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت پس از افت و خیز فراوان به سطح روز گذشته رسید و با افزایش 7 واحدی به رقم یک میلیون و 426 هزار و 948 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و 39 واحدی در سطح 409 هزار و 13 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 17 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 177 واحد باقی ماند.  

3 نماد اثرگذار بر شاخص کل بورس

امروز نمادهای «خودرو»، «تاپیکو» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «وبملت»، «شپدیس» و «ومعادن» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «فغدیر» و «هرمز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، سمگا و شاروم پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 18 هزار و 425 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 14 هزار و 644 میلیارد تومان بود که 79 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 276 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه 78 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 26  درصدی به 196 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با کاهش 19 درصدی به 249 میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 23 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 83 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد ولغدر (شرکت لیزینگ خودرو غدیر) با صف‌ خرید 14 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از ولغدر، نمادهای شپارس (شرکت محصولات پارس) و بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 13 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای ساربیل، سهرمز، حپترو و سصفها بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید