گزارش «اقتصادنیوز» از آخرین روز کاری بورس در تابستان؛

سطح حمایت شاخص بورس فروریخت /کاهش ارزش معاملات خرد

کدخبر: ۵۲۳۰۵۵
اقتصادنیوز: سطح حمایت شاخص بورس که تحلیلگران تکنیکی آن را مرز بازگشت شاخص می‌دانستند شکسته شد و شاخص کل از آن پائین‌ آمد.
سطح حمایت شاخص بورس فروریخت /کاهش ارزش معاملات خرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه سی اُم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 830 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 355 هزار و 229 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با کاهش 2 هزار و 232 واحدی در سطح 395 هزار و 677 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 99 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 396 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «وکار»، «شیران» و «امین» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «کزغال» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مادیرا»، «قاسم» و «رنیک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و صبا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 666 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 736 میلیارد تومان بود که 53 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 145 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 42 نماد صف خرید داشتند و 80 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 2 درصدی به 149 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 22 درصد افزایش یافت و 250 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 20 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 31 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) با صف‌ خرید 6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بکاب، نمادهای ختور (شرکت رادیاتور ایران) و خاذین (شرکت سایپا آذین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد زمگسا تعلق داشت که ارزش آن 14 میلیارد تومان بود. پس از زمگسا، نمادهای وآذر، غنوش، بالبر و سصفها بیشترین صف فروش داشتند.

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید